با پيش بيني حضور ميليوني زائران و مشتاقان سوگوار زيارت حرم مطهر علي ابن موسي الرضا(ع) در ايام آخر صفر ،طرح چند مرحله اي انتظامي ترافيكي ثامن الائمه (ع) در استان خراسان رضوي به اجرا در مي آيد.

 
 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي در آستانه ايام سوگواري دهه آخر صفر از اجراي طرح چند مرحله اي انتظامي ترافيكي ثامن الائمه (ع) در استان خراسان رضوي از روز بيست و يكم دي ماه تا پايان عزداري هاي بيست و سوم دي خبر داد.
 
سردار سرتيپ بهمن اميري مقدم در تشريح اين طرح عملياتي افزود: برابر روال همه ساله ،مراسم سوگواري و عزاداري ايام رحلت رسول اکرم حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) و همچنين شهادت هشتمين اختر تابناک امامت و ولايت حضرت امام رضا(ع) در مشهد و استان خراسان رضوي با شكوه خاصي برگزار خواهد شد وبا پيش بيني هاي انجام شده مشهد ميزبان بيش از چهار هزار هيئت عزاداري از سراسر كشور و سوگواران عزادار از ديگر كشورهاي اسلامي خواهد بود.
 
وي گفت: تيم هاي پليس راه خراسان رضوي با توجه به حركت كاروان هاي پياده در تمامي محورهاي برون شهري منتهي به مشهد طرح ويژه اي را با كنترل و مراقبت هاي الكترونيكي ، نظارت نامحسوس و گشت هاي محسوس به اجرا در خواهند آورد و از مسئولان كاروان هاي پياده وهمياران اين كاروان ها انتظار داريم با خدمتگزاران خود در پليس راه همكاري لازم را داشته باشند.
 
به رانندگان وسايل نقليه نيز توصيه مي كنيم با توجه به حجم متراكم بار ترافيكي در محورهاي مواصلاتي استان و حركت كاروان هاي پياده ، رعايت حال اين كاروان ها را داشته باشند و به سرعت مطمئنه و همراه داشتن تجهيزات لازم براي سفرهاي زمستاني به خصوص زنجير چرخ توجه كنند.
 
فرمانده انتظامي خراسان رضوي در خصوص محدوديت هاي ترافيكي در شهر مشهدنيز گفت: در اجراي اين طرح كه از ساعت 2300 روز پنجشنبه 21/10/91 آغاز و تا پايان عزاداري هاي بيست وسوم دي ماه انجام خواهد شد در مسيرهاي تقاطع شهيد اندرزگو تا بيت‌المقدس و خيابان شهيد رجايي تا تقاطع شهدا،- چهارراه شهدا تا زيرگذر حرم مطهر و روگذر شيرازي- ميدان بيت‌المقدس تا تقاطع دانش  و 17 شهريور ،ضلع شمال و جنوب بازار رضا، ميدان توحيد- ميدان شهدا تا چهارراه شهدا- تقاطع خواجه‌ربيع تا ميدان شهدا همچنين تقاطع زرينه به طرف چهارراه شهدا تقاطع شهيد گمنام تا زيرگذر و روگذر طبرسي ،پنجراه پائين خيابان، طول خيابان نواب، روگذر نواب - ميدان گنبد سبز تا تقاطع شهيد اندرزگو - طول خيابان امام رضا(ع) از ميدان 15 خرداد تا تقاطع دانش محدوديت هاي تردد و توقف به اجرا گذاشته خواهد شد.
 
از شهروندان و مسئولان هيئت هاي عزاداري به خصوص همياران محرم انتظار داريم مراقب افراد خردسال و ميان سالان بوده وبا توجه به ساعت مشخص شده براي عزاداري ها، رعايت حال شهروندان را داشته باشند و با پليس نيز همكاري كنند.
 
سردار بهمن اميري مقدم گفت: درا جراي طرح ويژه ثامن الائمه (ع) همچنين تيم هاي گشت و عمليات پليس مشهد، پليس امنيت عمومي ، پليس مبارزه با مواد مخدر، پليس آگاهي و پليس هاي تخصصي استان به صورت آماده باش كامل ، تمهيدات لازم را با انجام گشت هاي انتظامي براي تامين و توسعه نظم و امنيت هيئت هاي عزاداري و سو گواران عزادار به اجرا درخواهند آورد .
 
شهروندان درصورت مشاهده هرگونه مورد مشكوكي مراتب را به فوريت هاي پليسي 110و تيم هاي استقراري پليس در خيابان هاومعابر گزارش دهند و با خدمتگزاران خود در نيروي انتظامي همكاري لازم را داشته باشند./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار