سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسئول برنامه خودکشی وزارت بهداشت

مصرف‌کنندگان قرص برنج مرگ دردناکی خواهند داشت/وزارت جهاد کشاورزی همکاری کند

کارشناس مسئول برنامه خودکشی وزارت بهداشت با اشاره به مرگ دردناک مصرف‌کنندگان قرص برنج گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید همکاری کند تا این قرص به آسانی در دسترس عموم قرار نگیرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، رئوفه قیومی اظهار داشت: موضوع دسترسی آسان و راحت به قرص برنج را از طریق سازمان غذا و دارو و جهاد کشاورزی پیگیری کردیم که در این زمینه باید وزارت جهاد کشاورزی همکاری لازم را داشته باشد چرا که می‌توان با راهکارهای مختلفی کشندگی این قرص را کاهش داد.

وی افزود: به عنوان مثال می‌توان پوشش محافظتی قرص را به گونه‌ای قرار داد که به سختی باز شود و خوردن و بلعیدن آن سخت باشد تا بعد از مدتی که فسفر آن خارج شد قدرت کشندگی را از دست بدهد. 

قیومی در پاسخ به این سوال که متاسفانه این قرص در برخی عطاری‌ها به راحتی یافت می‌شود تصریح کرد: عطاری‌ها صنفی هستند که به سختی می‌توان بر آنها نظارت کرد و مانند داروخانه‌ها نیستند اما برنامه‌ای که در دست اقدام این است که بسته های آموزشی در خصوص خطرات این قرص را بین مردم و عطاری‌ها پخش می‌کنیم چرا که احساس می‌شود بسیاری از خانواده‌ها و عطاری‌ها از کشندگی دردآور این قرص خبر ندارند.

کارشناس مسئول برنامه خودکشی وزارت بهداشت با بیان اینکه این قرص متاسفانه به راحتی موجب مرگ می‌شود اما فرد مرگ سختی را خواهد داشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بازار قرص جایگزین آن برای نگهدارندگی برنج با نام قرص سیر وجود دارد که می‌توان آن را جایگزین قرص برنج کرد.

سازمان پزشکی قانونی در آخرین آمار خود از مرگ 116 نفر در چهارماهه نخست سال جاری در چهار استان کشور با بلعیدن قرص برنج خبر داده است.

همچنین برخلاف شایعاتی که در مورد «بی‌درد» بودن خودکشی با قرص برنج رواج یافته است، مرگ با این واسطه بسیار دردناک است. به صورتی که فرد چند ساعت بعد از خوردن قرص برنج عطش زیادی نسبت به نوشیدن آب پیدا می‌کند و دیگر اینکه فرد تا زمانی که قرص برنج کاملاً اثر نکرده است، زنده، هوشیار و بیدار می‌ماند. بعد از چند ساعت نیز سوزش دردناکی در اعضای مختلف بدن خود احساس می‌کند.

بر اساس این گزارش، فرد دچار خستگی و کمبود اکسیژن می‌شود. به طوری که پوست بدن کبود و در ‌‌‌نهایت نیز دچار خفگی می‌شود. در واقع ساعت‌های انتهای زندگی فردی که خودکشی کرده آن چنان دهشتناک است که می‌توان حدس زد که فرد دچار پشیمانی جدی شود، اما خودکشی با قرص برنج، به منزله انتخاب راهی بی‌برگشت است. مسمومیت با این قرص برابر با مرگ است. نکته قابل توجه دیگر آن که بر اساس آمار، اغلب قربانیان کمتر از 30 سال سن دارند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: قرص ، برنج ، خودکشی ، وبگردی ، مرگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.