سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت‌الله مکارم شيرازي:

باید در مقابله با تورم، کارشناسانه و دقیق عمل کنیم

آيت‌الله مکارم شيرازي گفت: ما باید در مقابله با تورم، کارشناسانه و دقیق عمل کنیم و شاخ غول تورم را بشکنیم؛ در غیر این صورت، ممکن است به خطری بزرگ برای جامعه تبدیل شود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله مکارم شیرازی"، شب گذشته در دیدار نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی، نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری و استاندار این استان،‌ با اشاره به حضور اهل سنت در این منطقه و لزوم وجود اتحاد میان مسلمانان، گفت: امروز دشمن هجمه‌های گسترده‌ای را از نظر اخلاقی، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی علیه نظام اسلامی به راه انداخته است که گواه این مسئله، راه‌اندازی هزاران سایت اینترنتی، شبکه‌های ماهواره‌ای و رادیویی است.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که نباید در برابر این هجمه‌ها منفعلانه عمل نماییم، ادامه داد: اسلام دارای منطق محکم و مستحکمی است که بر اساس آن می‌توان با تمامی این هجمه‌ها مقابله کرد.

وي با اشاره به این که دلیل این هجمه‌ها این است که ما ملت مسلمان هستیم و می‌خواهیم مستقل بوده و خود را در سیطره استکبار قرار ندهیم، گفت: دشمن باید بداند که ما در راه حفظ عقاید خود آمادگی داریم که جان خود را نیز نثار کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر ضرورت حفظ روحیه شهادت طلبی در جامعه، اظهار داشت: باید روحیه شهادت طلبی را در جامعه حفظ و آن را به نسل‌ جوان منتقل کرد، چراکه سلاح ما، ایمان ماست.

وي تقویت مبانی مذهبی در تمامی سطوح جامعه را رسالتی بر دوش همگان دانسته و تصريح کرد: امروز دشمن، جنگ نرم را علیه ما به راه انداخته است، اما این کار به صورت کاملا ناشیانه صورت می گیرد.

آيت‌الله مکارم شيرازي افزود: دشمن در این عرصه گاهی با ساخت فیلم‌های موهن علیه مقدسات، گاه با خواندن برخی اشعار و گاه نیز به توهین با ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج) وارد عرصه شده است؛ این اقدامات دشمن نه تنها نتوانسته حتی کوچک‌ترین خدشه‌ای به مقدسات و اعتقادات مسلمانان وارد آورد، بلکه موجب گسترش بیشتر آن نیز در جهان شده است.

وي در ادامه به مسائل اقتصادی جامعه اشاره کرد و گفت: ما باید در مقابله با تورم، کارشناسانه و دقیق عمل کنیم و شاخ غول تورم را بشکنیم؛ در غیر این صورت، ممکن است به خطری بزرگ برای جامعه تبدیل شود.

اين مرجع  تقليد با تأکید بر این که وظیفه داریم مشکلات اقتصادی مردم را به دولت منتقل کنیم و از دولت بخواهیم آن‌ها را برطرف سازد، ادامه داد: البته در مشکلات اقتصادی امروز جامعه،  تحریم‌های تأثیراتی داشته است، ‌ولی نه به این اندازه که نتوانیم تورم را کنترل کنیم.

وي با بیان این که هر کسی دلش نسبت به نظام، ولایت و عزت کشور می‌سوزد، باید پشینهاد داده و این پیشنهاد‌ها نیز بدون تعصب بررسی شود، اظهار داشت:‌ باید به جای برگزاری  همایش‌های بی‌خاصیت، با برگزاری نشست های کاربردی و کارشناسانه، راه ‌های کنترل تورم را بررسی کنیم.

اين مرجع تقليد تصریح کرد: البته مردم نیز در این میان باید با صرفه جویی، زندگی ساده‌ای را برای خود انتخاب کنند تا فشارهای اقتصادی بر آنها کمتر شود که در این عرصه ما باید سرمشق آنها باشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطر نشان کرد: مردم باید علی رغم سلیقه‌های مختلف،‌ با یکدیگر وحدت داشته باشند، چرا که بر اساس موازین اسلامی، اختلاف مانند سیل و زلزله برای جامعه خطرناک است.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.