سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناصر هاشم زاده:

امیدوارم جشنواره فیلم فجر به جایگاهی برسد که نموداری از انقلاب باشد

یک فیلمنامه نویس کشورمان گفت: همان طوری که اسکار در جهان تاثیرگذاراست، باید جشنواره فیلم فجر نیز هم در ایران و هم در سطح جهان تاثیرگذار باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بین‌ المللی فیلم فجر؛ ناصرهاشم زاده فیلمنامه نویس کشورمان در گفتگو با ستاد خبری جشنواره فیلم فجرافزود: باید بپذیریم که جشنواره فیلم فجر بعد از برگزاری سی دوره در رشد وشکوفایی سینمای ایران تاثیرگذار بوده است؛ به گونه ای که همه دستاوردهای آن، امروز درسینمای ایران قابل رویت است. همان طوری که اسکار در سطح جهان تاثیرگذار بوده، باید جشنواره فیلم فجرهم با سابقه سه دهه، هم درایران و هم درسطح بین المللی تاثیرگذار باشد.
وی درعین حال ادامه داد: متاسفانه گاهی اوقات هم تاثیرمثبتی نداشته است، به گونه ای که مردم در بعضی دوره ها با سینما قهر کرده‌ اند و این نشان دهنده آن است که جشنواره به سمت اهداف انقلاب، اسلام ومردم نرفته است وشاید برخی از دست اندرکاران جشنواره، معیارهای دیگری را برای این جشنواره تعریف کردند، لذا آنچه از جشنواره می خواهیم خروجی اش چیزی دیگری بوده است که امیدوارم اصلاح شود.
فیلمنامه نویس «سیب وسلما» تصریح کرد: امیدواریم سمت وسوی جشنواره بین المللی فیلم فجرازاین به بعد بیشتر به سمت انقلاب، مردم و اسلام باشد.
وی در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن جشنواره فیلم فجر دارید، اظهار داشت: این جشنواره آرزوها و آمال ما در مورد انقلاب است و امیدواریم همیشه این جشنواره به جایگاهی برسد که همواره نموداری ازانقلاب اسلامی باشد اما آیا اینگونه هست ؟ آیا جشنواره به نیروهای انقلاب توجه دارد؟ این درحالی است که ما همیشه با فیلمهایی دراین جشنواره روبرو بودیم که با آنها مشکل داشتیم، البته ما با نمونه های خوبی هم از فیلم ها روبرو بودیم که کم هم نبودند.
هاشم زاده درخصوص اکران برخی از فیلم های جشنواره فیلم فجر به صورت دیجیتال، از این حرکت به عنوان یک حرکت بسیارخوب در جشنواره یاد کرد اما این موضوع را یک حرکت اجباری دانست که سینمای ایران راهی به جز این نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: ما ناگزیر به رفتن به این سمت هستیم، چرا که سینمای جهان به چنین سمت وسویی حرکت می کند وسینمای ایران نیز بلاجبار باید به این سو حرکت کند و از این موضوع نمی توان به عنوان امتیاز برای سینمای ایران یاد کرد؛ هرچند که با دیجیتالی شدن فیلم ها ما شاهد کاهش برخی از هزینه های فیلم خواهیم بود که می تواند به نفع سینمای ایران باشد.
این فیلمنامه نویس سینمای ایران درمورد برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استانهای کشور، این سیاست را در توسعه سینمای ایران و رونق بخشی مخاطب به جشنواره مثبت ارزیابی کرد و گفت: همزمانی جشنواره فیلم فجر در استان ها فرصت مغتنمی برای مخاطبین سینما خواهد بود تا همزمان شاهد دیدن فیلم های تازه سینمای ایران باشند./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.