سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرکوهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اعطای مجوز به "بقایی" در صورت مغایرت با قانون تصویب نخواهد شد

معاون وزیر دادگستری با اشاره به مصوبه اخیر دولت که به موجب آن بقایی نماینده ویژه رئیس جمهور برای استخدام 1500 نفر شده است، گفت: این مصوبه برای تصویب نیاز به تایید مجلس داشته که در صورت مغایرت با قانون تصویب نخواهد شد.

"عبدالعلی میرکوهی" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مصوبه اخیر دولت که به موجب آن به "بقايي" به عنوان نماينده ويژه رئيس‌جمهور اختيار تام داده شده است که 1500 نفر را خارج از ضوابط قانوني استخدام کند، اظهار داشت: اعطای اين مجوز به معنای تام الاختیار بودن معاون رئیس جمهور نیست.

وی در پاسخ به اینکه برخی این مصوبه را مغایر با اصل 138 قانون اساسی می‌پندارند، گفت: طبق ماده 127 قانون اساسی رئیس جمهور می‌تواند در موارد خاص، بر حسب ضرورت با تصویب هیأت وزیران نماینده، یا نمایندگان ویژه با اختیارات مشخص تعیین کند، در این موارد تصمیمات نماینده یا نمایندگان مذکور در حکم تصمیمات رئیس جمهور و هیأت وزیران خواهد بود.

میرکوهی با تاکید بر اینکه اعطای مجوز به بقایی به معنای حصر استخدام توسط این شخص نیست، توضیح داد: تصویب این مصوبه نباید به معنای تام الاختیار بودن معاون رئیس جمهوری برای شرایط استخدام و جابجایی باشد و این مساله باید در چارچوب ضوابط و مقررات و طبق قانون مربوط به خدمات کشوری و با توجه به مباحث بودجه و اعتبارات صورت گیرد.

معاون وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: این مصوبه برای تصویب نیاز به تایید مجلس داشته که در صورت مغایرت با قانون تصویب نخواهد شد.

گفتنی است؛ بکارگیری، جذب و استخدام از میان افراد و موضوع این تصویب نامه و کارکنان نهاد ریاست جمهوری و واحدهای وابسته و تابعه و یا سایر افرادی که هیچ گونه همکاری و قراردادی با نهاد ریاست جمهوری و واحدهای وابسته و تابعه ندارد، برای پست‌های حاکمیتی، حساس یا کلیدی یا مديریتی با تشخیص نماینده ویژه رئیس جمهور موضوع بند(1) این تصویب نامه بدون نیاز به آزمون و بدون نیاز به هرگونه شرایط یا موفقیت یا تایید یا تصویب یا ابلاغ از سوی هر مرجع یا مقامی راسا توسط نهاد ریاست جمهوری و واحدهای وابسته و تابعه صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.