سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرسودگی بیش از 5 هزار هکتار از کلانشهر تهران

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت:طبق برنامه پنجم توسعه نوسازی بافت فرسوده بر روش دولت است تا طی مدت 10 سال نسبت به نوسازی اقدام نماید

علیرضا جعفری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از فرسودگی بیش از 5 هزار هکتار از کلانشهر تهران و 70 هزار هکتار در کل کشور خبر داد و گفت: طبق برنامه پنجم توسعه نوسازی بافت فرسوده بر روش دولت است تا طی مدت 10 سال نسبت به نوسازی اقدام نماید و این نیازمند داشتن برنامه ای مشخص و مدون است.

وی نوسازی بافت فرسوده را امری چهار وجهی ذکر کرد و افزود: تدوین ضوابط و مقررات شهرسازی، ایجاد ظرفیت محرک توسعه با ارتقاء سطح کیفیت خدمات شهری در قالب استاندارد کلانشهرهای توسعه یافته و توانمندسازی اقتصادی و مدیریت عرضه و تقاضای مسکن از الزامات این امر است.

جعفری در خصوص بازپرداخت مبلغ تخفیفاتی شهرداری هنگام صدور پروانه اظهار داشت: این مبلغ به تنهایی در کلانشهر تهران بالغ بر هزار و 800 میلیارد ریال است.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران از عدم اجرای موفق این طرح خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه ارائه تسهیلات ارزان قیمت و تخصیص 50 درصد از تسهیلات مسکن مهر با سود 9 درصد در محدوده بافت فرسوده از وظایف دولت است اما آمار متقاضیان و تسهیلات دریافتی حاکی از عدم اجرای موفق این تکلیف قانونی دارد.

وی ادامه داد: در طول سال های اجرای برنامه پنجم توسعه عرصه نوساز شده در بافت فرسوده کلان شهر تهران تقریبا دو برابر میانگین کل کشور است این در حالیست که آمار و ارقام موجود و واقعی در حوزه شاخص های عملکرد شهرداری موید این مطلب است که شهرداری تهران به نسبت سایر کلانشهرهای کشور در حوزه نوسازی موفق تر عمل نموده است و حائز رتبه نخست در بین کلانشهرها است.

جعفری در پایان خاطر نشان کرد: این موضوع بر عقب ماندگی از برنامه پوشش نمی گذارد چرا که از برنامه تدوین شده عقب مانده ایم و باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم./ز

برچسب ها: شهرداری ، قیمت ، تسهیلات ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.