معاون برنامه ريزي و توسعه شهري شهرداري منطقه 10 از افزايش 50 درصدي صدور پروانه هاي نوسازي در سه ماهه اول سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مهدي عليرضايي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ضمن ارائه گزارش از فعاليت هاي شهرسازي منطقه از تداوم اعطاي تسهيلات و رشد نوسازي بافت هاي فرسوده خبر داد و افزود: منطقه 10 تهران بيشترين سطح بافت هاي فرسوده پايتخت را دارد كه از چالش هاي جدي شهر تهران به شمار ميرود و يكي از دغدغه هاي مديريت شهري است.
وي تصريح كرد: با توجه به رويكرد غير انتفاعي شهرداري نسبت به نوسازي بافت هاي فرسوده، بهره گيري از ظرفيت هاي مردمي و ارائه تسهيلات ويژه براي نوسازي تاكنون تلاش هاي خوبي در اين زمينه انجام شده و هم راستا با  نوسازي، تامين سرانه هاي مختلف و ايجاد بسترهاي لازم در دستور كار قرار دارد.
عليرضايي اظهار داشت: از مجموع 450 پروانه صادره تعداد 304 واحد در محدوده مصوب بافت فرسوده است كه 68 درصد كل نوسازي را در بر مي‌گيرد همچنين جمع متراژ پروانه هاي صادره 198 هزار مترمربع است و طي آن دو هزار و 210 واحد مسكوني در منطقه احداث مي شود.
وي با اشاره به تخفيف هاي اعمال شده عنوان كرد: در مجموع در سه ماهه اول سال بيش از 30 ميليارد ريال تخفيف براي نوسازي بافت هاي فرسوده اعمال شده است همچنين 108 مورد از نوسازي تجميع چند پلاك بوده است.
عليرضايي گفت: با ابلاغ طرح تفضيلي و  تعريف پهنه هاي جديد در مناطق و همچنين با توجه به ريزدانگي قطعات، ميزان درخواست براي تجميع قطعات تغيير يافته و درصدديم با بررسي وضعيت موجود در فاز پهنه بندي و گذرها درخواست اصلاحات جديد را به معاونت شهرسازي شهرداري تهران ارائه دهيم.
معاون برنامه ريزي و توسعه شهري شهرداري منطقه 10 خاطرنشان كرد: هم اكنون 6 دفتر تسهيلگري و نوسازي در منطقه فعال است و قرار است اين دفاتر به تعداد 10 محله افزايش يابد./ف
برچسب ها: نوسازی ، منطقه ده ، سرانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار