سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرتگاه مالي ؛ ساخته سياستمداران آمريکايي

پرتگاه مالي ساخته سياستمداران آمريکاست که پيامدهاي منفي آن براي مردم اين کشور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي ؛‌ دولت آمريکا زماني که نتوانست درباره تصويب طرحي براي کاستن از کسري بودجه موفق شود شرايط پرتگاه مالي را ايجاد کرد تا به اين ترتيب مخالفان خود را در کنگره تحت فشار قرار دهد. حالا که ضرب الاجل براي تصويب طرح دولت رو به پايان است، اعضاي کنگره تحت فشار هستند تا هر چه زودتر به نوعي توافق دست پيدا کنند. پرتگاه مالي نشان داد کنگره آمريکا تا چه حد براي تصميم گيري درباره چنين مسائلي ناکارآمد و ناتوان است.

در واقع پرتگاه مالي که خود نمايندگان و دولت به طور مصنوعي و براي بهره برداري سياسي ايجاد کرده اند، ممکن است براي مردم آمريکا به واقعيت تبديل شود. در صورت تحقق پرتگاه مالي ، بودجه بيش از هزار برنامه رفاهي و تامين اجتماعي دولت قطع خواهد شد که بيش از همه به قشر بيکار ضربه خواهد زد و ميليونها بيکار از حق بيکاري محروم مي شوند. همچنين مالياتها به طور خودکار افزايش مي يابد و رياضت اقتصادي تشديد مي شود.

بيشتر از همه قشرهاي کم درآمد و آسيب پذير زيان خواهند ديد. البته به نظر مي رسد کنگره از اينکه پرتگاه مالي تحقق پيدا کند، ناراضي نيست زيرا توانسته است با مانور گسترده  رسانه اي روي آنها جامعه بين المللي را هم نگران کند. در واقع سياستمداران مي خواهند از اين توجه گسترده به اين مسئله بهره برداري سياسي کنند.کارشناسان معتقدند متاسفانه اين بازي سياسي که پرتگاه مالي را به ابزاري براي رسيدن به اهداف خود تبديل کرده است، باعث کاهش اعتماد فعالان اقتصادي، سرمايه گذاران و مصرف کنندگان شده است.

شاخصهاي بورس نيز چند روز پشت سر هم سقوط داشته است. حتي بازارهاي مالي در کشورهاي ديگر نيز از بلاتکليفي در آمريکا تاثير پذيرفته اند. در نتيجه اين بلاتکليفي بهاي نفت نيز در بازار آسيا  افزايش داشته است. بنابراين بازي سياسي کنگره و خطر پرتگاه مالي پيامدهاي منفي زيادي در بسياري از سقوط دارد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.