دبيركل اتحاديه عرب در ديدار كوتاه روز گذشته خود از كرانه باختري به تشكيلات خودگردان فلسطين وعده داد كه دولتهاي عربي بر تعهدات و التزامات خود نسبت به آن تشكيلات پايبند خواهند ماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري معا، "نبيل العربي" در اين ديدار بحران مالي تشكيلات خودگردان فلسطيني را "فلج كننده" خواند و در رام الله اظهار داشت "فلسطين نيازمند كمك هاي مادي و سياسي است. كشورهاي عريي در نشست ماه مارچ در بغداد توافق كرده اند كه ماهانه مبلغ 100 ميليون دلار را در اختيار تشكيلات خودگردان قرار دهند اما متاسفانه تاكنون هيچ از آن دولتها به تعهد خود عمل نكرده اند."  
"محمد كمال عمر" وزير امور خارجه مصر نير در اين سفر دبيركل اتحاديه عرب را همراهي كرده بود و از دعوت قريب الوقوع مصر براي بازديد محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين از قاهره خبر داد.  
"واصل ابو يوسف" نيز از مقامات ارشد سازمان آزاديبخش فلسطين در اين ديدار از موضع گيري آمريكا در قبال فلسطين و راي منفي آن كشور در راي گيري مجمع عمومي سازمان ملل متحد براي ارتقاي جايگاه فلسطين انتقاد كرد.  
نبيل العربي در پايان به تشكيلات خودگردان اطمينان داد كه دولتهاي عربي از آن تشكيلات پشتيباني خواهند نمود و گفت "من با تمامي كشورهاي عربي هماهنگي هاي لازم را بعمل آورده ام، ما همگي در فلسطين جمع خواهيم شد و به رئيس جمهور فلسطين و فلسطينيان براي پيروزي شان در سازمان ملل متحد و ارتقاي جايگاه فلسطين بعنوان ناظر غير عضو تبريك خواهيم گفت."
برچسب ها: بین الملل ، فلسطین ، عرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار