سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست اوباما براي تصويب لايحه کنترل سلاح

اوباما گفت خواستار تصويب لايحه کنترل سلاح در سال آينده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا روز يکشنبه گفت خواستار آن است که لايحه کنترل سلاح در آمريکا سال آينده تصويب شود .

 رئيس جمهور آمريکا همچنين جمهوريخواهان را مسئول شکست مذاکرات در خصوص جلوگيري از بحران پرتگاه مالي دانسته است . اوباما در مصاحبه با شبکه ان بي سي گفت براي جمهوريخواهان خيلي دشوار بود که بپذيرند براي کاهش کلي کسري بودجه لازم است ماليات بر آمريکايي هاي ثروتمند اندکي افزايش يابد.

وي به جمهوري خواهان کنگره هشدار داد زمان براي رسيدن براي هر گونه توافق در اين خصوص در حال سپري شدن است؛ وي گفت ممکن است آنان بگويند که بزرگترين اولويت در حال حاضر اطمينان يافتن از اين مساله است که ما بر سر کسر بودجه به شکلي جدي توافق کنيم ولي به شکلي رفتار مي کنند که گويي اولويت آنان حفظ معافيت مالياتي براي آمريکايي هاي ثرتمند است و ظاهرا اين تنها چيزي است که آنان را باهم متحد نگاه داشته است.

در حالي که کمتر از يک روز ديگر به کاهش خودکار هزينه هاي دولتي و افزايش ماليات ها مانده است، اين رويداد مي تواند بر اقتصاد آمريکا تاثيري چشمگير داشته باشد و رئيس جمهور آمريکا نيز گفته است که پيشرفتي اندک در روزهاي اخير به دست آمده است و اميد چنداني نيز به توافق در آخرين لحظه براي احتراز از پرتگاه مالي وجود ندارد.

وي گفت من تا ديروز بسيار خوش بين بودم ولي هنوز شاهد توافقي نبوديم ولي حالا بايد بر کنگره فشار وارد شود.در صورتي که جمهوري خواهان با کاخ سفيد بر سر افزايش ماليات ثروتمندان آمريکايي به توافق نرسند، اوباما بايد دست کم در بخشي از موارد، خود را آماده کاهش هزينه ها بکند که اين هزينه ها شامل کاهش هزينه هاي دفاعي و هزينه  هاي احتياطي ذکر نشده است که از اول ژانويه شروع مي شود.اوباما گفت اگر با کمي پرداخت ماليات بيشتر از سوي ثروتمندان، شاهد افزايش درآمدهاي دولتي باشيم، ديگر نيازي به مسدود کردن هزينه ها و کاستن از آنان نخواهيم بود و در بلند مدت، اين امر تاثير مثبتي خواهد داشت.

وي همچنين از طرح قانوني که جمهوري خواهان در مجلس نمايندگان براي جلوگيري از افزايش ماليات براي طبقه متوسط بود انتقاد کرد و گفت اين طرح بايد در سنا مطرح مي شد. با اين حال وي هنوز درباره سطح درآمدي توافقي که معافيت هاي دوران بوش بايد در خصوص آنان اعمال شود و گروه هايي که شامل اين معافيت هاي نمي شوند، توضيحي نداده است.رئيس جمهور آمريکا همواره از افزايش ماليات براي خانواده هايي که درآمدي بيش از دويست و پنجاه هزار دلار در سال دارند حمايت کرده است ولي هر نتيجه اي که از اين گفتگوها به دست آيد، اوباما خواستار به راي گذاشته شدن طرح در دو مجلس نمايندگان و سنا خواهد شد.

وي گفته است همه بايد حق راي براي اين مساله را داشته باشند و اگر جمهوري خواهان اين طرح را دوست ندارند، مي توانند به آن راي منفي بدهند ولي من باور دارم که اکثريت از اين طرح حمايت مي کنند و اين طرح، از خانواده هاي متوسط حمايت مي کند.
وي گفته است تا کنون کنگره آمريکا نتوانسته است کاري را که بايد انجام دهد و علت آن نيز عدم همکاري دمکرات ها نيست بلکه براي بوئنر و مک کانل، رهبران جمهوري خواهان بسيار دشوار است که اين حقيقت را بپذيرند ماليات خانواده هاي ثروتمند آمريکايي به عنوان بخشي از تلاش ها براي کاستن از کسر بودجه، بايد اندکي افزايش يابد.

رئيس جمهور آمريکا گفت مي خواهم اين را بگويم که من از کاهش ماليات براي98 درصد از آمريکايي ها حمايت مي کنم و فکر نمي کنم کسي اين مساله را برنامه اي ليبرالي و چپگرايانه بداند. اين امر پيشتر در متن جريان هاي جمهوري خواه قرار داشت و چيزي است که اکنون مي توانيم امروز نيز با راي گيري آن در سنا و کنگره انجام دهيم. اين نشان مي دهد که بخش هايي از حزب جمهوري خواه تا جايي پيش رفته اند که حتي يکي از مسائل مرکزي و مواضع اصولي خود را نيز نمي پذيرند.

وي در عين حال پيشنهاد جديدي را که براي جمهوري خواهان تامل برانگيز باشد طرح نکرد ولي در عين حال گفت که برخي از دمکرات ها با بخش هايي از طرح درباره کاهش هزينه هايي که در طول گفتگوها مطرح کرده بود، مخالفت کرده اند.اوباما گفت پيشنهادهايي که من براي جمهوري خواهان مطرح کرده ام به قدري منصفانه بودند که حتي خشم برخي از دمکرات ها را نيز برانگيخت و اگر چه برخي از اقدامات، بر تامين اجتماعي نيز تاثير مي گذارد ولي براي تقويت تامين اجتماعي در بلند مدت، حاضرم تا اين تصميم ها را بگيرم.

اوباما هشدار داد در صورتي که مردم در اول ژانويه ببينند با وجود پشنهادهايي که من به جمهوري خواهان دادم هنوز اين مشکل به جاي خود باقيست و کسر بودجه اي بي سابقه در کشور وجود دارد و ماليات ها نيز افزايش يافته است که به معني کاهش اطمينان مصرف کنندگان به شمار مي آيد، واکنش منفي را در بازار شاهد خواهيم بود.

برچسب ها: اوباما ، لایحه ، اسلحه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.