سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتصاب کارمندان اداره پست آمريکا

شماري از کارمندان اداره پست آمريکا به علت طرح تعديل نيرو، اعتصاب غذا کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به  نقل از شبکه پرس تي وي ؛ شصت نفر از کارکنان اداره پست آمريکا به نشانه اعتراض به حذف يک روز از شش روز کاري اين اداره اعتصاب غذا کرده اند. اعتصاب کنندگان براي اعلام پيام و اعتراض خود به حذف يک روز از شش روز کاري که باعث تعديل و اخراج شمار زيادي از نيروهاي اين اداره مي شود، در برخي از مراکز خريد و همچنين در راهروهاي کنگره و کاخ سفيد نيز حضور پيدا کردند.

جيمي پارتريج از اعتصاب کنندگان گفت ما خيلي نگران هستيم که کنگره بخواهد يک روز از کار ما کم کند و آن را پنج روز در هفته کند زيرا اين کار باعث حذف هشتاد هزار شغل در اين بخش مي شود و تاثيرات منفي بر زندگي برخي از آسيب پذيرترين قشرها در آمريکا خواهد داشت.
اين دومين بار در يک سال گذشته است که کارکنان اداره پست اعتصاب مي کنند.

گفتگوها براي کوچکتر کردن اندازه اداره پست به علل مالي در جريان است. اين بخش در سالهاي اخير ميلياردها دلار زيان ديده است بويژه که در عصر پست الکترونيک و خدمات خصوصي پستي، نگرانيها درباره بقاي اداره ملي پست آمريکا هر روز بيشتر مي شود. البته برخي از رؤساي اتحاديه هاي کارکنان شرکت پست آمريکا بر اين باورند مشکل پول نيست زيرا اين شرکت سال گذشته شصت و هفت ميليارد دلار سود کرد و حدود پنجاه تا هفتاد و پنج ميليارد دلار در صندوق پس انداز خود براي پرداخت حقوق مستمري بگيران دارد. به گفته يکي از رهبران اتحاديه ها اين فشارها براي اين است که در قانون سال دوهزار و شش تعيين شده است اداره پست ده درصد از بودجه ساليانه خود را به حقوق و مزاياي بازنشستگان آينده اختصاص دهد و همين سبب شده است تا شرکت به مشکل بخورد. 

کنث لرچ رهبر يکي از اتحاديه هاي کارکنان پست آمريکا گفت اداره پست بايد هر سال پنج و نيم ميليارد دلار از درآمد خود را به صندوق مخصوص خدمات درماني بازنشستگان آينده اختصاص دهد و اين کار بايد تا سال دوهزار و هشتاد و دو ادامه پيدا کند. مسئله اين است که بسياري از اين بازنشستگان آينده حتي هنوز متولد هم نشده اند. از اين رو اين قانون بسيار مسخره است. اساسا هدف از اين قانون فلج کردن اداره پست است. کنث لرچ معتقد است اين قانون را لابيهاي ذينفعي تصويب کرده اند که مي خواهند اداره پست برچيده شود. 

کنث لرچ گفت اداره پست ورشکسته نشده است. اين اداره حتي در عصر اينترنت نيز مي تواند کار کند و گواه آن درآمد شصت و هفت ميلياردي اين اداره است. بعلاوه اين اداره با پول ماليات مردم کار نمي کند. متاسفانه قشر ثروتمند اين دروغها را منتشر مي کنند تا اين ذهنيت را به مردم القاء کننده که اداره پست نيز يکي ديگر از ادارات دولتي است که نمي تواند به کار خود ادامه دهد و بايد خصوصي سازي شود تا به اين ترتيب بتوانند به منافع خود برسند. تا کنون سيزده هزار نفر از اداره پست اخراج شده اند. اوايل امسال طرحي دو ساله اعلام شد تا نيمي از مراکز دسته بندي نامه ها و بسته هاي پستي و حدود نيمي از دفاتر پستي تعطيل شود.

برچسب ها: اعتصاب ، کارمند ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.