اتحاديه عرب طرح هاي رژيم صهيونيستي براي ساخت شش هزار واحد مسکوني در اراضي اشغالي فلسطين را تجاوز گري آشکار خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به  نقل از  خبرگزاري پرنسا لاتينا ؛ اتحاديه عرب امروز با انتشار بيانيه اي در قاهره خاطرنشان کرد که اسرائيل متحمل تبعات سياست توسعه طلبانه خود خواهد شد که هدف آن تغيير ترکيب جغرافيايي و جمعيتي در سرزمين هاي اشغالي است . اتحاديه عرب همچنين شهرک هاي اسرائيلي در کرانه باختري رود اردن را بر اساس قوانين بين المللي غير قانوني دانست.

در هفته هاي اخير کابينه بنيامين نتانياهو از ساخت هزاران واحد مسکوني در کرانه باختري و بخش شرقي بيت المقدس که از سال هزار و نهصد و شصت و هفت تحت اشغال قرار دارد، خبر داد.اين تصميم در کنار بلوکه کردن ماليات هاي حکومت خودگردان به رياست محمود عباس در واکنش به راي مجمع عمومي سازمان ملل به فلسطين به عنوان عضو ناظر اين نهاد اتخاذ شده است.

ساخت و سازهاي اسرائيل انتقاد اکثر اعضاي جامعه بين المللي حتي برخي اعضاي دائم و غير دائم شوراي امنيت را به همراه داشته است. البته نمايندگي آمريکا در شوراي امنيت از امضاي بيانيه اي در اين زمينه خودداري کرد.در قوانين بين المللي شهرک سازي و انتقال جمعيت به مناطق تحت اشغال نظامي به مثابه جنايت جنگي است.
برچسب ها: اتحادیه ، سیاست ، عباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار