سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/احزاب در هفته‌اي كه گذشت؛

از دیدار حداد، قالیباف و ولایتی با آیات عظام جنتی و مهدوی‌کني تا ائتلاف 1+2 در جامعه مدرسين

تا انتخابات رياست جمهوري يازدهم چيزي حدود 5 ماه باقي مانده است و احزاب و تشکل‌هاي مختلف رايزني‌هاي خود را به صورت جدي‌تر از گذشته دنبال مي‌کنند؛ گمانه زني‌ها و شايعات اين روزها در نقطه اوج خود دارد اما ما در اين گزارش سعي داريم تا اخبار را از پنجره واقعيت‌ها به گوش شما مخاطبان محترم برسانيم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، تا انتخابات رياست جمهوري يازدهم چيزي حدود 5 ماه باقي مانده است و احزاب و تشکل‌هاي مختلف رايزني‌هاي انتخاباتي خود را به صورت جدي‌تر، از گذشته دنبال مي‌کنند؛ گمانه زني‌ها و شايعات اين روزها در نقطه اوج خود دارد اما ما در اين گزارش سعي داريم تا اخبار را از پنجره واقعيت‌ها به شما نشان دهيم.
 
 همه عوامل براي پيروزي و موفقيت اصولگريان در انتخابات سال آينده مهياست
 
حجت الاسلام مجتبی ذوالنور مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در گفتگو با خبرنگار ما، اصولگريان به طور حتم با يك نامزد در انتخابات رياست جمهوري آينده شركت خواهند كرد و  همه عوامل براي پيروزي و موفقيت آنان در انتخابات سال آينده مهياست.
 
 ديدار اعضاي ستاد برگزاري گردهمايي اصلاح‌طلبان با محمد خاتمي سوم دي‌ماه برگزار شد.

جامعه مدرسين بررسي نامزدها را آغاز نكرده است



حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين سيد محمد غروي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،  درباره جايگاه اصولگرايان در بين مردم پس از دولت دهم عنوان کرد: احمدي‌نژاد جزء اصولگرايان "بود" و امروز اصولگرايي به احمدي‌نژاد خلاصه نمي‌شود.

وي همچنين مي‌گويد:‌بحث بررسي مصداق‌هاي انتخاباتي در جامعه مدرسين تا کنون آغاز نشده است.

تعيين مسئولان ستاد انتخابات استاني حزب مردم سالاري 

ميرزا بابا مطهري‌نژاد رئيس ستاد انتخابات حزب مردم سالاري، در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تشريح آخرين فعاليت‌هاي ستاد انتخابات رياست‌جمهوري حزب مردم سالاري، اظهار داشت: آئين‌نامه ستاد انتخاباتي استان‌ها را نوشته‌ايم و در بيش از نيمي از استان‌ها نيز، مسئولان ستاد انتخابات رياست‌جمهوري حزب مردم سالاري تعيين شده است.

براي انتخابات آتي کانددياهاي زيادي در محافل رسانه‌اي مطرح هستند اين دفعه قرعه به نام آيت‌الله سيد احمد خاتمي افتاد.

بعد از مطرح شدن نام آيت‌الله سيد احمد خاتمي عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري به عنوان کانديداي انتخابات آتي، خبرنگار ما به سراغ وي رفت تا صحت و سقم اين خبر را از جويا شود.

آيت‌الله سيد احمدخاتمي  درباره کانديداتوري‌اش در انتخابات رياست جمهوري آتي، به خبرنگار ما گفت:‌ 4 دوره است که نامم به عنوان کانديداي انتخاباتي مطرح مي‌شود اما به صراحت عرض مي‌کنم که مطلقا کانديداي انتخابات رياست‌جمهوري نيستم و افتخار مي‌کنم که در عرصه فرهنگي خدمتگزار حوزه و نظام اسلامي باشم.

ارزيابي مطلوب ائتلاف 1+2 در جامعه مدرسين/ زمينه پيوستن ساير گروه‌ها به اين ائتلاف فراهم شود



حجت‌الاسلام آشتياني عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم به خبرنگار ما گفت: اعضاي جامعه مدرسين از ائتلاف 1+2 بدشان نيامد و کار را خوب دانستند؛ جامعه مدرسين بر وحدت ميان اصولگرايان تاکيد دارد.(مشروح گفتگو)

علی محمد نائینی رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دي در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به تشريح برنامه سومين سالگرد بزرگداشت حماسه 9 پرداخت.

وي مي‌گويد:‌ برگزاري 600 نشست تحليلي علمي،‌ 4 مورد جشنواره ادبي فرهنگي،‌ 120 مقاله ارائه شده به همايش‌هاي علمي، انجام 40 پروژه تحقيقاتي با موضوع فتنه 88 و حماسه 9 دي، 120 عنوان پايان نامه ارشد و رسالت دكترا، انتشار 95 عنوان كتاب با موضوعات مرتبط در يك سال اخير، توليد 5 قطعه موسيقي و نماهنگ و كليپ، 10 مورد برنامه و مستند توليدي ويژه پخش تلويزيوني، 900 اثر نمايشي از قبيل فيلم كوتاه،‌ انيميشن، تهيه اشعار و سرودهاي مناسب، 4 مورد صفحه ويژه خبرگزاري‌ها، توليد و تكثير چهار نرم افزار جديد از اهم برنامه‌هاي اين ستاد در سومين سالگرد حماسه 9 دي است.

رئيس ستاد مركزي بزرگداشت حماسه 9 دي ادامه مي‌دهد: برگزاري نشست‌ها و همايش‌هاي تحليلي با موضوعات روشنگري  و تبيين حماسه 9 دي ، برپايي مراسم آئيني و مذهبي، فعاليت‌هاي رسانه‌اي و نيز فعاليت در فضاي مجازي، برپايي نمايشگاه،‌ تبليغات شهري و اقدامات نمادين و فعاليت‌هاي علمي تحقيقاتي در سراسر كشور از جمله ديگر برنامه‌هاي اين سازمان در سالگرد حماسه 9 دي خواهد بود.

آغاز به كار جلسات حزب مردم براي ورود به انتخابات رياست‌جمهوري

امیر شیخیانی دبیرکل حزب مردم درباره برنامه‌هاي انتخاباتي حزب مطبوعش به خبرنگار ما گفت: اين حزب در راستاي ورود به انتخابات رياست‌جمهوري فعاليت‌هاي خود را به صورت منسجم آغاز كرده است.

حميدرضا ترقي عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، درباره تيم همراه رياست جمهوري حزب موتلفه اسلامي اظهار داشت: درباره اين تيم تاکنون پيشنهادات زيادي مطرح شده است اما براي اجراي اين پيشنهادات بايد تعيين شاخصه‌هاي رئيس‌جمهور آتي نهايي شود تا با توجه به آن بتوانيم پيشنهادات مطرح شده را مورد ارزيابي قرار دهيم.

وي  در ادامه گفتگو با خبرنگار ما به ارزيابي ائتلاف 1+2 مي‌پردازد و مي‌گويد: جبهه پيروان اين ائتلاف را در راستاي ايجاد وحدت در جريان اصولگرايي تلقي مي‌کند و اميدورايم با اضافه شدن ساير نامزدها به اين ائتلاف به کانديداي واحدي در انتخابات آتي برسيم.

اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام در جلسه هفته گذشته خود كه 2 دي‌ماه برگزار شد درباره لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران تصميم‌گيري کردند.(متن كامل خبر)

اعضاي حزب وحدت و همکاري ملي ايران به ديدار رئيس مجلس مي‌روند




محمدرضا راه‌چمني دبير کل حزب وحدت و همکاري ملي ايران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در تشريح برنامه‌هاي حزب وحدت و همکاري ملي گفت: هماهنگي‌هاي لازم براي ديدار اعضاي شوراي مرکزي حزب با علي لاريجاني صورت گرفته و  با کليات اين ديدار موافقت شده است، لذا منتظر مهيا شدن زمان و تعيين وقت از سوي رئيس مجلس شوراي اسلامي هستيم.

دیدار حداد، قالیباف و ولایتی با آیات اعظام جنتی و مهدوی کنی/انتخابات آینده سه قطبی است

جلسه دي‌ماه جامعه اسلامي مهندسين با حضور محمدرضا باهنر برگزار شد، وي در اين نشست ماهانه به تشريح فضاي كلي انتخابات و وضعيت اقتصاد كشور پرداخت.

باهنر در اين نشست از ديدار دیدار حداد، قالیباف و ولایتی با آیات اعظام جنتی و مهدوی کنی و عسگراولادي خبر داد.

وی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان افزود: فشار تحریم‌ها را می‌توان به فرصت برای نظام تبدیل کرد؛ باید وابستگی بودجه عمومی به ویژه بودجه جاری کشور را به درآمدهای نفتی کاهش دهیم.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه با بیان اینکه جامعه اسلامی مهندسین تبلیغات انتخابات شوراها را از انتخابات ریاست جمهوری به صورت جداگانه انجام می‌دهد گفت: فضای کشور فضای با نشاطی است و انگیزه‌ها نیز بالا است؛ با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها فعالیت‌های جدی انجام می‌دهند ما نیز در جامعه اسلامی مهندسین تصمیم‌ گرفته‌ایم تا با برنامه‌ریزی جدی تبلیغات دو انتخابات را از یکدیگر جدا کنیم. (متن كامل خبر نشست ماهانه جام)

هشدار آیت‌الله علوی گرگانی:دشمنان منتظر اختلافات داخلی مسئولین هستند

آيت‌الله علوي گرگاني شنبه ( 2دی ماه )در دیدار با مسئولین نهضت سواد آموزی کشور و مسئولین نواحی نهضت سوادآموزی استان قم گفت: مسئولین با وحدت و پیروی از خط ولایت به وظایفشان عمل کنند، دشمنان منتظر کوچکترین اختلاف مسئولین در داخل هستند تا ضربه‌های خودشان را وارد کنند.(خبر را اينجا بخوانيد)

انتخاب سروري به عنوان رئيس ستاد انتخابات شوراهاي جمعيت رهپويان



قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي به عنوان رئيس ستاد انتخابات اين جمعيت براي شوراهاي چهارمين دوره شهر و روستا انتخاب شد.(1)

فاطمه راکعی دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش به خبرنگار ما گفت كه این تشكل درصدد است به عنوان یک تشکل اصلاح‌طلب با خاتمی ديدار داشته باشد.

مجيد بهمن‌زاده عضو جبهه اصلاح‌طلبان در گفتگو با خبرنگار ما از برگزاري جلسه دوم اعضاي اين جبهه با هيئت رئيسه شوراي هماهنگي اصلاحات در آينده‌اي نزديک خبر داد.

باشگاه خبرنگاران طي گزارشي مفصل به شعارهاي انتخاباتي كانديداهاي انتخاباتي آتي پرداخت كه خواندن آن بر اطلاعات انتخاباتي شما مي افزايد.

طبيب سياسي ايران كيست؟شعار انتخاباتي مشايي چيست؟ براي دست يافتن به پاسخ اين سوال‌ها و هزاران سوال ديگري كه در ذهن ما وجود دارد اينجا كليك كنيد

هاشمي: اداره تک جناحی کشور به صلاح نبوده و نیست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ديدار جمعي از اعضاي انجمن اسلامي ادوار دانشگاه‌هاي تهران و تبريز، اولین قدم در بازگشت تعادل به جامعه را برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و قانونی خواند و گفت: با تحقق این امر، همه نیروهای سیاسی فعال و مردم به نتیجه بیرون آمده از صندوق‌ها تمکین کرده و با همکاری و یاری‌رسانی به دولت، مشکلات و معضلات کشور به یاری خداوند برطرف خواهد شد.

مجمع روحانيون مبارز زمان ورود به انتخابات را رسما اعلام مي‌كند

مجيد انصاري عضو مجمع روحانيون مبارز گفت: مجمع روحانیون مبارز هرگاه وارد مباحث انتخاباتی شود به طور حتم این موضوع را رسما اعلام خواهد کرد.

همايش جبهه پايداري انقلاب اسلامي با حضور آيت‌الله مصباح، آيت‌الله رجبی قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، صادق محصولي، حجت الاسلام آقاتهراني، حداد عادل، لنكراني و ساير اعضاي شوراي مركزي اين جبهه 4دي‌ماه در دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد.

آيت‌الله مصباح: نبايد سر مردم کلاه گذاشت/آقاتهراني: از ساکتين فتنه و منحرفين اصلح انتخاب نمي‌کنيم

اين همايش كه با محوريت تبيين ريشه‌هاي حماسه يوم الله 9دي برگزار شد 4 سخنران داشت.

آيت‌الله رجبي در سخنراني خود اخلاص مقام معظم رهبری را عنصری دانست که نظام را از همه بحران‌ها بخوبی عبور داده است.

در ادامه کامران باقری لنکرانی که سابقه یک دوره وزارت در دولت نهم را در کارنامه سیاسی خود دارد به عنوان سخنگوی جبهه پایداری دومین سخنران این همایش بزرگ بود.

 لنکرانی تأکید کرد: امروز به تفکر 9 دی احتیاج داریم و آنچه که در صحنه‌های امروز می‌تواند نوید بخش آینده انقلاب اسلامی باشد، نگاه برآمده از این قله بزرگ است.

سخنگوی جبهه پایداری تلنگری‌ به مسائل اقتصادی زد و راه حل خروج از بن بست را، مردمی کردن اقتصاد با استفاده از آموزه‌های دینی دانست.

در ادامه اين همايش حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در همایش جبهه پایداري اظهار داشت: هنگامی که حوادث سال 88 رخ داد هدف فتنه‌گران مقابله با ولایت بود، لذا زمانی که در روز عاشورا به ولایت امام حسین(ع) اهانت شد، مردم هوشیارانه با آن به مقابله پرداختند

آيت‌الله مصباح كه مهمان ويژه همايش جبهه پايداري بود، در ابتدای سخنرانی خود 9 دی را تولد دوباره انقلاب دانست و گفت: انقلابی که به دست پیغمر اکرم (ص) شکل گرفت و به کشورهای دیگر گسترش یافت، از یک کار فرهنگی شروع شد.

*مهمترين خصم ما در حوزه دين و انديشه، سکولاريسم است/نبايد سر مردم کلاه گذاشت



وی همچنین مهمترین خصم ما را در حوزه دین و اندیشه سکولاریسم دانست و اظهار داشت: استکبار جهانی این مسئله را ده‌ها بار در عالم تجربه کرده که با سیاست مدارانی که با دین سروکار ندارند می شوند معامله کرد اما هنگامی که با انقلاب اسلامی مواجه شد، هرکاری کردند نتوانستند با امام معامله کنند.

آیت‌الله مصباح گفت: نبايد کلاه سر مردم نگذاشت؛ انتخابات را مسئله ساده‌ای ندیدیم.

وی تأکید کرد: یکی از اشتباهات برخی افراد در این است که می‌گویند رأی دادن حق مردم است، اما گاهی در بینش اسلام حق با یک تکلیف زوج است؛ شما حق دارید به هر کسی که می‌خواهید رأی بدهید، اما مکلف‌ايد به یک اصلح رأی بدهید.

حداد عادل در پايان همايش در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

این کاندیدای احتمالی انتخابات آتی که به تازگی با ولایتی و قالیباف ائتلافی را تحت عنوان 2+1 تشکیل داده است، گفت: ائتلاف 2+1 تلاشی است برای رسیدن به وحدت در میان اصولگرایان؛ این ائتلاف فهرست بسته‌ای نیست و زمینه پیوستن سایر اصولگرایان به آن فراهم است.

حداد همچنین درباره کاندیداتوری‌اش در انتخابات آتی گفت: تاکنون برای کاندیداتوری تصمیمی نگرفته‌ام.(گزارش كامل باشگاه خبرنگاران از همايش جبهه پايداري)

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.