سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصويب ساخت 1200 شرک صهيونيستي در قدس شرقي

سازمان غير دولتي صلح اکنون دوشنبه شب اعلام کرد وزير امور داخلي رژيم صهيونيستي ساخت 1200 واحد را در منطقه شهرک نشين شرق بيت المقدس تصويب کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، "هاغيت اوفران" يکي از مقامات اين سازمان غير دلوتي مخالف شهرک سازي اسرائيل در گفتگو با خبرگزاري فرانسه اعلام کرد اين  مصوبه داخلي وزارت کشور درباره ساخت يک هزار و دويست واحد در جيلو در پي نشست روز پنجشنبه کميسيون برنامه ريزي ناحيه بيت المقدس که به اين موضوع اختصاص داشت، صورت گرفت.

"اوفران" هجدهم دسامبر زماني از تصويب اين طرح خبر داده بود که مقامات اسرائيلي به رغم انتقادات شديد 

بين المللي خبر طرح هاي شهرک سازي گسترده در شهرک هاي شرق بيت المقدس  و کرانه باختري اشغالي را اعلام کرده بودند.

حدود دويست و هفتاد هزار فلسطيني در بخش شرقي بيت المقدس زندگي مي کنند.
اسرائيل بيت المقدس را به عنوان پايتخت "متحد و يکپارچه" خود مي داند اما جامعه بين الملل انضمام بخش شرقي بيت المقدس را در سال هزار و نهصد و شصت و هفت به رسميت نمي شناسد.

فلسطيني ها مي خواهند شرق بيت المقدس را به عنوان پايتخت کشور آينده خود انتخاب کنند.
جامعه بين الملل همچنين بر اساس حقوق بين الملل هر نوع شهرک سازي يهودي را غير قانوني مي داند.

ايهود باراک وزير جنگ اسرائيل نيز روز دوشنبه تصميم دولت براي تبديل يک کالج آموزش عالي در شهرک آريل در کرانه باختري تاييد کرد.

موافقت باراک و تصويب ساخت 1200 واحد در جيلو در حالي صورت مي گيرد که دولت راست گراي بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل با توجه به نزديک شدن به زمان برگزاري انتخابات پارلماني زود هنگام در بيست و دوم ژانويه اعلام طرح هاي شهرک سازي را در کرانه باختري و شرق بيت المقدس به رغم انتقادهاي بين المللي افزايش داده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.