اسماعيل هنيه نخست وزير حکومت فلسطيني در غزه دقايقي پيش در بيروت به سخنراني در مراسم بيست و پنجمين سالگرد اين جنبش پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الميادين؛ اسماعيل هنيه در آغاز سخنان خود، گفت: گروه هاي مقاومت فلسطيني در باريکه غزه در مقابل رژيم اشغالگر صهيونيستي ايستادگي کرده و از ميراث گذشته خود دفاع مي کنند.

هنيه همچنين از كشورهاي ايران، مصر، تركيه، سودان، لبنان و قطر به خاطر كمكهاي گروه هاي مقاومت در جنگ 8 روزه قدرداني كرد
 
وي در ادامه با بيان اينکه همچنان خط مقاومت براي جنبش حماس تنها گزينه استراتژيک است، پيروزي نهايي را تنها از طريق مقاومت دانست.

هنيه همچنين با اشاره به اينکه مقاومت دير يا زود در مقابل رژيم صهيونيستي به پيروزي دست خواهد يافت، از حق بازگشت آوارگان فلسطيني به اراضي اين کشور و آزادي اسراي دربند سخن گفت.

نخست وزير دولت قانوني فلسطين، همچنين با تاکيد بر اينکه هيچ گونه سازشي در مورد حق بازگشت فلسطيني ها به اراضي کشورشان با رژيم صهيونيستي انجام نخواهد شد، از زندگي سخت در شرايط محاصره باريکه غزه خبر داد.

وي در ادامه اظهار داشت خون فلسطيني ها و لبناني ها به دليل درگيري با دشمن صهيونيست با يكديگر ادغام شده و هم اكنون ما با فروپاشي پروژه رژيم صهيونيستي مواجه هستيم.

وي افزود: فلسطينيان در غزه از ملت، سرزمين، حقوق، مقدسات و ميراث امت اسلامي، قدس، مسجد الاقصي و آوارگان فلسطيني در خارج حمايت کردند. خداوند فلسطينيان را در اين جنگ به پيروزي رساند.

اسماعيل هنيه در ادامه سخنراني خود گفت: ما با پايبندي به گزينه مقاومت آزادي را رقم مي زنيم و اشغالگران صهيونيست را از کل فلسطين اخراج خواهيم کرد. از طريق اين مقاومت مبارک است که مي توانيم براي ملت فلسطين حق بازگشت را تضمين کنيم تا آنان به ميهن خود که از آن آواره شدند، بازگردند. ما با مقاومت مي توانيم اسراي خود را آزاد کنيم و در عمليات اسير کردن گلعاد شاليت نظامي صهيونيست چنين کرديم. وي را پنج سال نگه داشتيم و سپس وي را با زنان و مردان اسير فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي معاوضه کرديم.

هنيه افزود: پيروزي در برابر دشمن صهيونيستي همزمان با سالگرد تاسيس جنبش حماس حامل پيام اميد براي آينده، اعتماد به روش و اطمينان داشتن از اين روش و مسير مستمر دارد.

وي افزود: ما در غزه و فلسطين اشغالي با مشکلات، محاصره، اشغالگري، شهرک سازي، ديوار نژادپرستانه حائل،يهودي سازي قدس، مراکز ايست بازرسي، بازداشت ها و به اسارت درآمدن ها روبرو هستيم که از نشانه هاي اشغالگري صهيونيست هاست. من خطاب به همه فلسطينيان در اردوگاه هاي کشورهاي خارجي به ويژه در لبنان مي گويم که مشکلات ما در داخل فلسطين اشغالي نمي تواند باعث بي توجهي ما به وضع شما باشد و ما به وضع شهروندان فلسطيني در اردوگاه هاي کشورهاي خارجي توجه داريم. حق بازگشت فلسطينيان حق مقدسي است و از آن صرفنظر نخواهيم کرد. 
برچسب ها: هنیه ، فلسطین ، بیروت ، سالگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار