سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مناقصات، بزرگترين مانع رشد ساخت تجهيزات نفتي/ تقویت صنعت نفت با حمایت های مالی در کشور

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، مناقصات بزرگترین عامل بازدارنده رشد ساخت تجهیزات در داخل کشور است و از طرف دیگر قراردادهایی که با ما بسته می شود قابل تعدیل نیست.

سیروس تالاری، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وجود 1200 شرکت تولید کننده تجهیزات صنعت نفت شناسنامه دار گفت: از این تعداد 800 شرکت در 4 انجمن، تشکل لازم را برای رسیدن به اهداف مشترک که توسعه ساخت تجهیزات داخل کشور است، به وجود آورده اند.

وی افزود: ده گروه کاری در بخش های مختلف نظیر ماشین آلات دوار، تجهیزات حفاری، سرچاهی، لوله و اتصالات و ابزار دقیق کالاها و ظرفیت ها را شناسایی و در قالب کنسرسیوم هایی آماده پذیرش مسئولیت های سنگین به ویژه در شرایط تحریم هستند.

تالاری با توجه به برخی مشکلات صنعتگران این عرصه گفت: وزیر نفت در فروردین امسال منشور ساخت داخل را که شامل 12 ماده است صادر کرد که در عمل هیچ کدام از بخش های آن اجرایی نشده است چرا که اقتصاد ما تولید محور نیست از این رو با وجود دستور وزیر، در حوزه اجرا مشکلات فراوان، مانع از عمل می شود.

وی افزود: تا زمانی که ساختار و محورهای توسعه لازم برای تولید ملی و تقویت و توسعه صنعت ساخت در داخل مهیا نشود با این موانع روبرو خواهیم بود.

تالاری تصریح کرد: ما مدعی هستیم که کیفیت کار ما نسبت به بسیاری از تجهیرات وارداتی بالاتر است بنابر این ریشه اصلی مشکلات ما نیستیم، بلکه نظام مالی و اعتباری بانک ها، هیچ امکانی به عنوان اعتبارات در اختیار تولید کنندگان قرار نمی دهند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت قراردادها با صنعت گران را یک طرفه خواند و گفت: مناقصات بزرگترین عامل بازدارنده رشد ساخت تجهیزات در داخل کشور است و از طرف دیگر قراردادهایی که با ما بسته می شود قابل تعدیل نیست.

وی افزود: انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تمام تلاش خود را به کار بسته است که با توجه به نوسانات ارزی قرار دادهای جاری که قبل از این تغییرات بسته شده را تعدیل کند اما با مقاومت های فراوانی روبرو شده است./ر

برچسب ها: تجهیزات ، نفت ، تولید ، حمایت ، مناقصه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.