عضو انجمن سازندگان تجهیزات و پیمانكاران نفت و گاز، پتروشیمی و نیروگاهی استان مركزی گفت: توان تخصصی طراحی، ساخت و نصب مخازن آمونیاك برای صنایع پتروشیمی كشور توسط واحدهای حوزه نفت و گاز این استان در اراك مهیا شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، بهروزیان افزود: در حال حاضر بزرگترین شركت پیمانكار عمومی (جی سی) سازنده تجهیزات نفت و گاز استان مركزی كه از 40 شركت فعال تشكیل شده است برای انجام این كار اعلام آمادگی كرده و توان تامین این تجهیزات مهم را توسط متخصصان داخلی دارد.
وی ادامه داد: انجمن سازندگان تجهیزات و پیمانكاران نفت و گاز، پتروشیمی و نیروگاهی استان مركزی در نظر دارد با ساخت مخازن آمونیاك دانش فنی تولید این نوع مخازن را در كشور بومی كرده تا حوزه نفت و گاز ایران در این خصوص نیز خودكفا شود.
وی با بیان اینکه مخازن آمونیاك یكی از تجهیزات مهم و حساس حوزه پتروشیمی هستند گفت : این شركت پیمانكار عمومی سازنده تجهیزات نفت و گاز استان مركزی سالانه ظرفیت تولید 30 هزار تن انواع مخازن ذخیره ای سقف ثابت و شناور، مخازن كروی و كپسولی تحت فشار، LPG و اتمسفریك را دارد.
وی عنوان كرد: تهیه مخازن ذخیره آمونیاك ضمن نمایش توان مهندسی متخصصان نفت و گاز استان مركزی، حدود 30 درصد صرفه جویی ارزی برای كشور به همراه دارد.
انجمن سازندگان تجهیزات و پیمانكاران نفت و گاز، پتروشیمی و نیروگاهی استان مركزی در سال 86 تاسیس و در اولین اقدام خود عملیات طراحی، تامین مواد اولیه، ساخت، نصب و راه اندازی همه مخازن ذخیره طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند را كه 17 هزار تن بود در دستور كار قرار داد.
هم اكنون انجمن سازندگان تجهیزات و پیمانكاران نفت و گاز، پتروشیمی و نیروگاهی استان مركزی در حال ساخت حدود 20 هزار تن تجهیزات برای فازهای 14 و 19 پارس جنوبی است.
این انجمن در حال حاضر با عضویت 40 شركت، سه هزار پرسنل، 300 نفر متخصص در مساحت یكصد هزار متر مربع در حال فعالیت است. /ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.