فارس/

برداشت نفت ازميدانهاي نفتي سروستان وسعادت آباد تا2 ماه ديگر

طرح توسعه میدانهای نفتی سروستان و سعادت آباد در استان فارس تا 2 ماه دیگر به بهره برداری می رسد

به گزارش باشگاه خبرنگاران  فارس وزیر نفت دربازدید ازمیدانهای نفتی سروستان و سعادت آباد گفت:با بهره برداری ازاین 2 میدان نفتی در شهریورماه ،روزانه بیش از 20 هزار بشکه نفت برداشت خواهد شد .

میدانهای نفتی سروستان و سعادت آباد دارای 12 حلقه چاه نفت است که پس از گرفتن گوگرد و آب به پالایشگاه شیراز انتقال داده خواهد شد.

وی مراحل راه اندازی تولید زودهنگام از این میدان ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تاکنون 10 حلقه چاه در سروستان و سعادت آباد حفاری و آماده شده است و دو حلقه چاه دیگر نیز برای تزریق گاز به زودی حفاری خواهد شد.

میدان نفتی سروستان در 110 کیلومتری جنوب شرقی شیراز و میدان سعادت آباد در 20 کیلومتری شمال میدان سروستان قرار دارد.

این دو میدان با وسعت 242 کیلومتر مربع و با دارا بودن یک میلیارد و 402 میلیون بشکه نفت درجا در فهرست میدان های نفتی شرکت ملی نفت ایران برای توسعه قرار گرفته اند.

وزیر نفت در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری و همچنین نمایشگاه تجهیزات نفت و پتروشیمی شیراز، از راه‌اندازی و توسعه تمام میادین مشترک تا پایان سال جاری خبر داد وگفت : امسال 26 میدان مشترک نفتی توسعه می‌یابد تا در این حوزه نیز شاهد شکوفایی بیشتر باشیم.

آقای قاسمی احداث مرحله دوم پالایشگاه شیراز را از اولویت‌های مهم دولت خواند و خاطرنشان کرد: فارس امروز به عنوان یک پشتوانه صنعت نفت و گاز، بسیاری از تجهیزات و قطعات مورد نیاز پارس جنوبی را تامین می‌کند که نشان از جایگاه والای این استان در حوزه صنعت نفت و گاز دارد./ع
برچسب ها: برداشت ، نفت ، سروستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.