سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش بهاي نفت خام در بازار نيويورک

بهاي نفت در نيويورک در بازاري که همچنان از بن بست در گفتگوهاي مربوط به بودجه آمريکا نگران است و حجم معاملات آن در آستانه تعطيلات مربوط به تولد حضرت مسيح( ع) با کاهش روبرو است، اندکي کاهش يافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌ ادامه اين بن بست احتمالا موجب برقراري دوره رياضتي اجباري است که موجب کاهش شديد تقاضاي نفت خواهد شد. بهاي هر بشکه نفت وست تگزاس اينترمدييت ( نفت پايه آمريکا) براي تحويل در فوريه با نوزده سنت کاهش به 88 دلار و 47 سنت دربازار بين المللي نيويورک رسيد.

ريک ايلژيژن از تحليلگران بازار نفت اعلام کرد :بهاي نفت خام که جمعه به شدت کاهش يافت هنوز به طور کامل به ترديدهاي مربوط به بحث بودجه اي ارتباط دارد.مقامات سياسي آمريکا که کار خود را براي تعطيلات کريسمس متوقف کرده اند هفته گذشته نتوانستند به زمينه تفاهمي در اين خصوص دست يابند. اشتياق سرمايه گذاران به ويژه به سبب شکست جمهوريخواهان در دستيابي به توافق درخصوص پيشنهادهاي خود کم شده است.

 در صورت به دست نيامدن توافق بين دموکرات ها و جمهوريخواهان ، افزايش شديد ماليات و کاهش گسترده هزينه ها در بودجه به طور خودکار در اوايل ژانويه به اجرا در خواهد آمد و اين مسئله موجب رکود اقتصادي در آمريکا و همچنين کاهش تقاضاي انرژي اين کشور که نخستين مصرف کننده نفت جهان محسوب مي شود خواهد بود.

باراک اوباما رئيس جمهوري آمريکا جمعه شب از کنگره خواست تا به تفاهم بودجه اي با برد کمتري در مقايسه با تفاهمي که در هفته هاي اخير از آن سخن گفته شده است ، دست يابند . اين سخنان در عين حال نتوانست واقعا دست اندر کاران بازار را مطمئن سازد.ايلژيژن خاطر نشان کرد در اين شرايط اغلب دست اندر کاران بازار حساب هاي خود را براي امسال بسته اند.اين کارشناس گفت: به اين ترتيب نبايد  معامله نفت زيادي را تا سي و يک دسامبر انتظار داشت.
برچسب ها: نفت ، نیویورک ، بها ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.