جنجال استقرار نيروهاي مسلح در مدارس آمريکا همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي بي اس، در تازه ترني اظهار نظر، سناتور دموکرات ايالت مينه سوتا گفت: مستقر شدن نيروهاي مسلح در مدارس براي تامين امنيت دانش آموزان راه حلي جامع براي خشونت مسلحانه در آمريکا نيست.

"ايمي کوربوچار" درباره بحث هاي مطرح در آمريکا درباره قوانين سلاح گفت کار قبلي من دادستاني بود و روي تلاش هاي صورت گرفته براي تامين امنيت 25 دبيرستان در اين کشور نظارت داشتم. از اين رو بايد بگويم تامين امنيت در مدارس بخشي از يک معادله است ولي بايد همه مسائل در نظر گرفته شود تا به جوامع محلي در تامين امنيت مدارس کمک شود.

وي ادامه داد ما بايد گام را فراتر بگذاريم زيرا نمي توانيم در همه جا و هر کلاسي نيروي مسلح بگماريم. اگر به وقايع نگاه کنيم مي بينيم که بسياري از اين تيراندازي ها در اماکني مانند معابد، سالن تئاتر يا ديگر نقاط روي مي دهد از اين رو پيشنهاد افزايش ضريب ايمني در اين نقاط، بخشي از راه حل مساله است ولي همه راه حل به شمار نمي آيد.

سناتور آمريکايي گفت موضعي که مطرح مي شود اين است که بايد به دنبال افرادي که دچار مشکلات روحي و رواني شديد هستند برويم. چيزي که ما در نيوتاون ديديم موضوعي متفاوت است، ديديم که در مواردي، دو تا يازده گلوله به يک کودک شليک شده است. بنابراين بايد به دنبال راهي باشيم که مقبول عموم نيز باشد.

وي افزود بايد همه راه حل ها را روي ميز گذاشت و به راه حلي جامع رسيد. ما جلسه اي نيز در کميته قضايي سنا برگزار مي کنيم و از اين رو فرصتي خوب براي حل و فصل اين مساله پيش مي آيد.

سناتور دموکرات افزود قرار گرفتن خشاب هاي پر ظرفيت در دست افراد رواني موضوعي است که در دو مورد کلرادو و نيوتاون متفاوت از هم بودند. اجراي کاري براي محدود کردن افرادي با سابقه رواني از دسترسي به اين گونه سلاح هاي پر خطر نيازمند توافقي دو حزبي است و من اميدوارم بتوانيم در اين خصوص کاري کنيم. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار