سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كوثري:

غرب از انتشار پیام و دستاوردهای انقلاب اسلامي در سطح جوامع مختلف نگران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی می‌خواهند از طريق اعمال تحريم‌هاي مختلف مانع از رسیدن پیام اسلام و انقلاب به دیگر ملت‌ها شوند و بتوانند با خیال راحت جوامع دیگر را با خواسته‌های ناحق خود همراه سازند.

اسماعیل کوثری نماینده تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تصويب تحریم‌های اخیر علیه ایران و تحريم صدا و سيما اظهار داشت:‌ در این دوره از تحریم‌ها سازمان ملل و سازمان‌های زیرمجموعه قدرتي ندارند، زیرا اگر مي‌توانستند قطعا به اینگونه تخلفات رسیدگی می‌کردند تا هر کس هر زمان که خواست قرارداد را فسخ نکند و مرجعی هم برای پیگیری این نوع اقدامات باشد.

وي افزود: اين نوع تحريم‌ها ترور رسانه‌ای و ماهواره‌ای است و باید به این نکته توجه کرد که ادعای کشورهاي غربي در خصوص دمکراسی دروغی بیش نیست؛ آنها اگر واقعا به دمکراسی پایبند بودند باید به این نکته توجه می‌کردند که اولا قرارداد رسمی در این زمینه منعقد شده بود و دوم اینکه مانع از رسیدن پیام ایران به مردم دیگر کشورها نمی‌شدند.
 
كوثري تصريح كرد: قطعا در مورد قطع شبکه‌های ماهواره‌ای ایران از اسپانیا و اتحادیه اروپا شکایت مي‌کنیم اما مطمئنا توجهی نمی‌شود، فقط به این دلیل که تحریم‌ها خواست رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب است و آنها می‌توانند خیلی راحت مرتکب تخلف شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ‌غربي‌ها اگر واقعا حرف‌های زیادی برای گفتن دارند باید انتخاب را بر عهده مردم می‌گذاشتند اما قرارداد را یکطرفه فسخ کرده‌اند، آن هم فقط به اين دلیل که صدای ملت ما و پیام انقلاب به گوش دیگر مردم جهان نرسد.

وی افزود: این مسئله حقيقت بزرگی است كه نظام‌های استکباری و استبدادی به خصوص آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی از این طریق می‌خواهند مانع از رسیدن پیام اسلام و انقلاب به دیگر ملت‌ها شوند و بتوانند با خیال راحت جوامع دیگر را با خواسته‌های ناحق خود همراه سازند.

کوثری درباره پیگیری قطع شبکه‌های ماهواره‌ای ایران که از سوی اسپانیا و اتحادیه اروپا صورت گرفته است، گفت: ایران قطعا این مسئله را پیگیری خواهد کرد و از طریق مراجع ذي‌صلاح برای احقاق حق ایران اقدام می‌کنیم، اما مطمئنا آن‌گونه که باید، رسیدگی انجام نمی‌شود و نمی‌توان انتظار رسيدگي منصفانه داشت؛ گرچه این مسئله حق قانونی ما است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: غرب نه تنها از انتشار پیام و دستاوردهای انقلاب در سطح جوامع مختلف نگران است، بلکه به دلیل ترس از رسیدن پیام ایران به گوش ملت‌های دیگر این اقدامات را انجام می‌دهد.

انتهاي پيام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.