عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: کشورهاي غربي با تحريم ايران خود را تحريم کرده‌اند و در نهايت بايد ايران هسته‌اي با غناي 20 درصد را بپذيرند.

احمد شوهاني نماينده مردم ايلام در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند مذاكرات جمهوري اسلامي ايران با 6 كشور غربي در مسكو گفت: طرف غربي با ذهنيت پيشين بر مذاکرات حاضر شدند و موضع ايران نيز برسر اصول کلي مشخص است لذا ما هيچ گاه از حقوق حقه خود کوتاه نخواهيم آمد.

وي در ادامه افزود: چنانچه گروه 1+5 چيزي فراتر از قواعد NPT و اصول بين المللي از ايران بخواهند هرگز مورد قبول نخواهد بود و جمهوري اسلامي از حقوق خود به ويژه غني سازي کوتاه نخواهيم آمد.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين تصريح كرد: کشورهاي غربي همواره ازسياست چماغ و هويج براي رسيدن به اهداف خود استفاده مي کنند و اين بار فشار اقتصادي را بهانه اي براي دستيابي به اهداف خود کرده اند و اين در حاليست كه جمهوري اسلامي ايران امروز به نقطه اي از خودکفايي رسيده که درصورت تحريم نيز با مشکل مواجه نخواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: گروه 1+5 و کشورهاي غربي با تحريم ايران در واقع خود را تحريم کرده اند و آنها بايد جمهوري اسلامي را کشوري هسته اي با غناي 20 درصد بپذيرند.
/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار