سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش 50 درصدي مصالح نازک کاري ساختمان

دبير انجمن صنفي توليدکنندگان و فناوران صنعتي ساختمان گفت: قيمت مصالح نازک کاري ساختمان بيش از 50 درصد افزايش داشته است.

جعفر قرائتي ستوده در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه نوسانات ارزي ايجاد شده در چند ماه گذشته بر قيمت مصالح ساختماني تاثيرگذار بوده است گفت: وجود واسطه گران در اين بازار و احتکار بسياري از مصالح ساختماني توسط دلالان در افزايش قيمت مصالح ساختماني را به همراه داشته است.

وي با اشاره به اينکه مصالح ساختماني در بخش سفت کاري و سازه نسبت به ابتداي سال افزايش 50 درصدي داشته است گفت: خوشبختانه با کنترل قيمت ارز و خروج واسطه گران در يک ماه گذشته قيمت برخي از مصالح ساختماني از جمله فولاد و ميل  گرد 20 درصد کاهش يافته است.

دبير انجمن توليدکنندگان و فناوران صنعتي ساختمان در ادامه توضيح داد: قيمت ميل گرد در اواخر فصل تابستان همزمان با نوسانات نرخ ارز به 2 هزار و 500 تومان رسيده بود در صورتي که با کنتزل بازار قيمت آن به 1800 تومان رسيده است.

اين در حالي است که اصغر مهرآبادي مديرعامل سازمان ملي زمين و مسکن از روند کاهش قيمت مصالح ساختماني در 2 ماه گذشته خبر داده است و گفت: براساس اعلام سازمان حمايت از مصرف کننده در دو ماه گذشته روند قيمت مصالح ساختماني روبه کاهش است و تيرآهن و ميل گرد و سيمان با کاهش قيمت مواجه شده اند.

قرائتي در ادامه خاطرنشان کرد: قيمت مصالح ساختماني در بخش نازک کاري به دليل تحريم ها و وارد نشدن مواد اوليه با افزايش 50 درصدي روبه رو شده است./ي
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.