سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش اختلالات رواني نظاميان آمريکايي پس از جنگ عراق

بررسي درباره فشارهاي روحي، رواني و جسمي نيروهاي ارتش آمريکا در جنگ هاي افغانستان و عراق در مقايسه با فشارهاي رواني قبل از جنگ برآنها نشان مي دهد تعداد سربازان وظيفه اي که به سبب اختلالات رواني بستري شده اند در مدت زمان اين دو جنگ شصت و سه درصد افزايش يافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ مرکز نظارت سلامت نيروهاي مسلح آمريکا در گزارشي به بررسي تفاوت وضع سلامت کلي اعضاي ارتش در زمان جنگ (اکتبر 2001 تا ژوئن 2012) و قبل از جنگ پرداخت. 

اين مرکز در گزارشي اعلام کرد بيش از شش ميليون سرباز در اين دوره زماني به منظور رفع مشکلات رواني به بيمارستان مراجعه کرده اند که اين رقم نسبت به زمان قبل از جنگ سي و پنج درصد افزايش نشان مي دهد. چهل و دو هزار نفر بستري شده اند که اين رقم نيز افزايش شصت و سه درصدي نشان مي دهد.

در گزارش اين مرکز آمده است: بدون شک فشارهاي رواني ناشي از جنگ هاي افغانستان و عراق بسيار بيشتر از آمار و ارقامي است که در اين گزارش ذکر شده است زيرا در اين تحليل درمان هاي ارائه شده به افراد مستقر در پايگاهها، دريا، خدمات ارائه شده به کهنه سربازان، درمان هاي پيشگيري و مراقبت هاي رواني توام با درمان جراحات جنگي لحاظ نشده است.

اين گزارش مي افزايد: بيش از دو سوم از مراجعات نيروهاي ارتش آمريکا به بيمارستان در زمان اين دو جنگ به منظور رفع مشکلات و اختلالات رواني بوده است.اين پايگاه اينترنتي در مارس2011 نيز گزارش داد بيش از نيمي از کهنه سربازان جنگ عراق و افغانستان تحت درمان هاي رواني قرار گرفته اند.

دفتر بودجه کنگره آمريکا در فوريه در گزارشي اعلام کرد مرکز امور کهنه سربازان خدمات درماني رواني به صد و سه هزار و پانصد نيروي آمريکا در عراق يا افغانستان داده است.باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در ماه اوت با صدور دستوري افزايش مراقبت پزشکي کهنه سربازان را خواستار شد و به مرکز امور کهنه سربازان اجازه داد تا ژوئن دو هزار و سيزده هزار و ششصد مشاور روانشناس و تا سي و يک دسامبر دو هزار و سيزده هشت مشاور ديگر استخدام کند.
برچسب ها: آمریکا ، افغانستان ، روانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.