لئون پانتا وزير دفاع آمريکا عازم افغانستان شد تا با فرماندهان نظامي درمورد سطح نيروهايي که پس از سال 2014 در اين کشور باقي مي مانند رايزني کند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ سفر پانتا به افغانستان در حالي انجام مي شود که باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا درحال بررسي نقش نظامي آينده آمريکا در افغانستان است . 

 سفر از پيش اعلام نشده پانتا به کابل در حالي بود که اوباما در تلاش براي پايان دادن به جنگ يازده ساله در افغانستان و بررسي روند خروج نيروهاي آمريکايي از اين کشور و نقش آمريکا در افغانستان پس از سال دو هزار و چهارده است .باتوجه به اينکه اوباما بايد تصميماتي کليدي اتخاذ کند ، پانتا گفت قصد دارد درمورد گزينه هاي مربوط به تعداد نيروها با ژنرال جان آلن فرمانده نيروهاي ناتو و آمريکايي در افغانستان رايزني کند . پانتا پيش از عزيمت به افغانستان در پايگاه هوايي آمريکا در کويت گفت روند خروج نيروها از افغانستان تا پايان سال دو هزار و چهارده تکميل خواهد شد . درمورد ميزان نيروهايي که قرار است پس از سال دو هزار و چهارده در افغانستان باقي بمانند گمانه زني هاي زيادي مطرح است . 

برغم ضرب الاجل تعيين شده براي خروج نيروهاي نظامي آمريکايي و ناتو از افغانستان ، پيش بيني مي شود پس از پايان اين ضرب الاجل تعداد زيادي از سربازان خارجي ازجمله نيروهاي عمليات ويژه و همچنين مربيان و مشاوران نظامي در افغانستان باقي بمانند . 

اگرچه هيچ آمار رسمي درمورد تعداد نيروهايي که قرار است پس از سال دو هزار و چهارده در افغانستان باقي بمانند منتشر نشده است اما برآورده نشان مي دهد تعداد اين نيروها بيست هزار يا بيشتر خواهد بود.درحال حاضر هم تعداد نيروهايي که قرار است پس از سال دو هزار و چهارده در افغانستان بمانند و هم پايگاه هايي که قرار است همچنان تحت کنترل آمريکا باشد ،‌ در دست بررسي و مذاکره است . 

برچسب ها: امریکا ، افغانستان ، پانتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار