سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله یزدی در مراسم توديع و معارفه معاون جامعه مدرسين:

جامعه مدرسین حزب نیست/آیت الله کعبی همكار دائم ما خواهند بود

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بيان اينكه جامعه مدرسین نه یک حزب بلکه تشکل سیاسی علمی برجسته و نهادی مقدس است، گفت: آيت الله كعبي همکار دائم ما هستند و ما همچنان در مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین از وجود ایشان استفاده می کنیم.

به گزارش خبرنگاراحزاب باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز مراسم توديع آيت الله عباس كعبي و معارفه آيت الله حسن نظري شاهرودي به سمت "معاونت جامعه و نظام" جامعه مدرسين حوزه علميه قم، در دفتر جامعه مدرسين برگزار شد.

در اين مراسم آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین با بيان اينكه تغییر و تحول در زندگی انسان ها امری طبیعی است، گفت: اگر مقام و مسؤولیت ثابت بود امروز نوبت ما نبود و این گونه نیست انسان در یک مسؤولیتی که هست دائما در آن مسؤولیت ماندگار باشد.

وی افزود: همیشه این تغییرات در عرصه های مختلف و رده های گوناگون وجود داشته است، حضرت علی(ع) نیز به مالک اشتر نصیحت می کرد که آیندگان نسبت به کار شما قضاوت خواهند کرد، از این رو مهم ترین اصل این است که انسان در هر مسؤولیتی که حضور دارد به بهترین شکل ممکن رسالت و ماموریت خود را انجام دهد.

آیت الله یزدی افزود: در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز پیش از ما بزرگان بسیاری حضور داشتند که امروز در جمع ما نیستند، امروز ما در شرایطی هستیم که تشکیلات جامعه مدرسین دارای چهار معاونت است و هر یک از این معاونت ها شرح وظایف و چارت مخصوصی دارند.

وی با تاکید بر این که همه باید کار خود را با توجه به خدا و حساب قیامت انجام دهند، گفت: کار کردن و فعالیت در جامعه مدرسین با سایر نهادها متفاوت است.

آیت الله یزدی با تاکید بر این که جامعه مدرسین حزب، شرکت و یک ارگان نیست، تصریح کرد: جامعه مدرسین یک نهاد مقدس و تشکل علمی سیاسی است، تاسیس آن به دست علما و ادامه و ادره آن در گذشته و امروز به دست علما است و با حمایت های مقام معظم رهبری و مراجع تقلید اداره می شود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآورشد: اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از جمله شخصیت های مؤثر در حوزه و سیستم حاکمیت هستند، از این رو این جا را نباید با سایر نهادها و ارگان ها مقایسه کرد، البته هر مجموعه‌ای یک سری مقررات دارد که جامعه مدرسین نیز از آن مستثنی نیست.

وی با تقدیر از خدمات و تلاش های آیت الله کعبی در مدت مسؤولیت خود در معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: ایشان از فضلای محترم و مدرسان عالی رتبه حوزه و آشنا به مبانی و حقوقی هستند و با توجه به تسلط شان به زبان عربی بسیار مفید هستند.

آیت الله یزدی بیان داشت: آيت الله کعبی همکار دائم ما هستند و ما همچنان در مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین از وجود ایشان استفاده می کنیم و در خدمت شان هستیم.

وی با تقدیر از خدمات ارزنده آیت الله کعبی در مدت مسؤولیت در معاونت جامعه و نظام جامعه مدرسین، افزود: آقای کعبی در مدت زمان حضور شان کاملا مؤثر و مفید بوده اند، خوشبختانه با پیشنهاد خود ایشان و طرح در جلسات آقای نظری شاهرودی این مسؤولیت را پذیرفتند.

آیت الله یزدی بیان کرد: آقای نظری شاهرودی نیز از فضلای محترم حوزه هستند و الان نیز مسؤولیت هایی دارند و با خدماتی که داشتند از ایشان خواهش کردیم که این مسؤولیت را عهده دار شوند و ایشان نیز با پذیرش این مسؤولیت ایثار کردند.

رییس جامعه مدرسین از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین مدرسی(قصیری) در بخش اداری و مالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تقدیر کرد و گفت: در اساسنامه جامعه مدرسین این مساله وجود دارد که معاون اداری مالی باید عضو جامعه مدرسین باشد، از این رو آقای وافی با توجه به این که امین مالی جامعه بودند و نظارت داشتند با رای کامل اعضا این مسؤولیت را پذیرفتند و البته آقای مدرسی نیز کماکان به فعالیت های خود ادامه خواهند داد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.