سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يک کارشناس مسائل خاورميانه مطرح کرد

تلاش غرب و لابی صهیونیسم برای تداوم دیکتاتوری رژیم آل سعود

يک کارشناس مسائل خاورميانه گفت: غرب و لابی صهیونیسم با حمايت‌هاي خود از خاندان آل‌ سعود در تلاش هستند تا حيات رژیم آل سعود را حفظ کرده چرا که منافع آنها در منطقه به تدوام دیکتاتوری این رژیم گره خورده است.

رضا اميري مقدم در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحولات اخير در عربستان و همچنين بيماري ملک عبدالله گفت: با توجه به شرایط کنونی عربستان و دیکتاتوری رژیم آل سعود، به نظر می‌رسد مرگ ملک عبدالله نمی‌تواند اوضاع داخلی عربستان سعودي را نظیر آنچه در ديگر کشور‌هاي منطقه از جمله سوريه و مصر رخ داد، تحت‌الشعاع قرار دهد.

وي افزود: ممکن است برسر جانشيني و بر‌عهده گرفتن سکان حکومت، کشمکش‌هايي ميان خاندان آل‌ سعود به وجود آيد اما در نهايت لابي‌ غرب و رژيم جعلي صهيونيستی، در به قدرت رسيدن پادشاه آينده اين کشور تاثير گذارخواهند بود.

اميري مقدم با اشاره به اعتراضات و مخالفت‌هاي ملت عربستان نسبت به  اقدامات آل‌ سعود  تصريح کرد: با مرگ ملک عبدالله معترضين و مخالفين رژیم حاکم مي‌توانند از موقعيت استفاده کرده و رژیم آل سعود را با مشکل اساسي روبرو کنند که اين مسئله به عمق پايگاه اجتماعي و اتحاد مردم این کشور بستگی دارد.

اين کارشناس مسائل خاورميانه در پايان يادآور شد: کشور‌هاي غربي با حمايت‌هاي خود از خاندان آل‌ سعود در تلاش هستند تا حيات رژیم آل سعود را حفظ کرده چرا که منافع آنها در منطقه به تدوام دیکتاتوری این رژیم گره خورده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.