سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کامبوزيا: قهرمان کشور در جدال ثانيه ها مشخص شد / هميشه نبايد قائم مقامي قهرمان شود

محمد جعفر کامبوزيا،‌ رئيس فدراسيون شطرنج گفت: سطح کیفی مسابقات قهرمان کشور بسیار بالا بود و قهرمان کشور در ثانیه های پایانی مشخص شد.

محمد جعفر کامبوزیا، رئیس فدراسیون شطرنج در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بهترین شطرنجبازان ایران در این دوره از مسابقات قهرمان کشوری حضور داشتند رقابت برای کسب عنوان قهرمانی و جایگاههای برتر جدول رده بندی بسیار حساس و سنگین بود.

وی در خصوص عملکرد ضعیف احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج کشورمان در این دوره از رقابت ها گفت: شرایط سنی در شطرنج حرف اول را می زند احسان روز قبل از شروع مسابقات قهرمان کشوری با 150 نفر مسابقه سیمولتانه برگزار کرد و این موضوع تا حدودی وضعیت جسمانی وی را تحت تاثیرقرار داد.

وی یادآور شد: در حال حاضر بازیکنان جوان بسیار قدرتمند و با انگیزه هستند آنها از نظر انرژی بدنی و توان از شطرنجبازان پیشکسوت پیشی می گیرند. نتایج کسب شده از سوی احسان قائم مقامی دور از انتظار نبود. ما همیشه نباید از یک شطرنج باز توقع رسیدن به مقام قهرمانی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: زمانی که احسان قائم مقامی برای اولین بار عنوان قهرمانی کشور را به خود اختصاص داد در سن 14 سالگی بود وی نیز در آن زمان بسیاری را از شطرنج بازان صاحب نام را شکست داد و بر آنها غلبه کرد.

وی در خصوص نفرات دعوت شده به تیم ملی شطرنج اظهار داشت: طبق قانون قهرمان مسابقات قهرمان کشوری به طور مستقیم به تیم ملی دعوت می شود دیگر اعضای تیم از سوی اعضای کمیته گزینشگر انتخاب خواهد شد، اعضای این کمیته از میان 31 شطرنجباز حاضردر مسابقات قهرمان کشوری بنا به سطح کیفی مسابقات بین المللی پیش رو و با توجه به نتایج کسب شده از سوی هر ورزشکار در طول یک سال نفرات انتخاب می شوند.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب برترین های شطرنج کشور در شرایطی که مسابقات بسیار فشرده و جایگاه بازیکنان براساس پوئن شکنی مشخص شد کار بسیار سخت و حساسی است که نیاز به نگاه کارشناسی و دقت فراوان دارد./آق

برچسب ها: فدراسیون ، شطرنج ، قهرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.