تيم ملي شطرنج كشورمان امروز به منظور حضور در پيكارهاي المپياد جهاني شطرنج عازم كشور روسيه شد.

محمد جعفر كامبوزيا، رئيس فدراسيون شطرنج در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، افزود: به دليل وجود مشكلات مالي فراوان نتوانستيم تيم را آن طور كه مورد رضايت و دلخواهمان باشد به مسكو اعزام كنيم .

وي تصريح كرد: ما براي اعزام تيم ملي به مسابقات المپياد جهاني و تهيه بودجه اين سفر از هزار نفر پول قرض كرديم و درحال حاضر به مكان هاي مختلف بدهكار هستيم مشكل مالي باعث شد تا برنامه هاي آماده سازي تيم ملي در حد ايده ال و مطلوب دنبال نشود به طوري كه براي حضور دراين دوره از پيكارهاي حساس و سطح بالاي المپياد جهاني ملي پوشان فقط در يك مرحله اردوي تداركاتي شركت كردند كه اين امر براي كسب نتايج خوب كافي نيست.

رئيس فدراسيون شطرنج در ادامه تصريح كرد: با توجه به شرايط موجود ما توقع چنداني از ملي پوشان در مقابل برترين هاي جهان نداريم زيرا نتوانستيم به نحو مطلوب نيازهاي آن ها را برطرف كنيم .

وي تصريح كرد: اميدوارم اعضاي تيم هاي ملي شطرنج بتوانند با همت و غيرت ايراني خود مقابل حريفان ظاهر شده و امتيازات خوبي را كسب كنند در دوره گذشته المپياد جهاني تيم ملي ايران توانست نتايج قابل قبول و مطلوبي را كسب كند به طوري كه ما در بخش مردان جايگاه 29 و در بخش زنان مكان 19 جدول رده بندي را به خود اختصاص داديم اين امر در حالي بود كه پيش از آن عناوين شطرنج بازان ايراني در جدول رده بندي بيش از عدد 40 بود ما از تيم اعزامي به مسكو توقع ارائه بازيهاي خوب داريم اگر آن ها بتوانند در اين رقابت ها جايگاه خوبي را كسب كنند مي توان گفت موفقيت بزرگي را به دست آورده اند .

*گشایش مالی شود، جبران می کنیم

کامبوزیا خاطرنشان کرد: همان طور که ما از ملی پوشان توقع کسب نتایج قابل قبول و ارتقاء جایگاه در سطح جهان و قاره آسیا داریم آنها نیز به تبع از مسئولان فدراسیون به عنوان متولی این ورزش توقعاتی دارند که باید برآورده شود متاسفانه ما به دلیل مشکلات مالی پیش از اعزام تیم به روسیه نتوانستیم کار خاصی برای شطرنجبازان ایرانی انجام دهیم اما به همه آنها قول می دهم جبران خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما نتوانستیم حتی با یک ریال به عنوان دلخوشی ملی پوشان را کمک مالی کنیم این امر درحالی است که ارزهای سفر آنها را با زحمت فراوان به دست آوردیم.

*بهترینها در المپیاد حاضر می شوند

وی در خصوص سطح کیفی مسابقات المپیاد جهانی اظهار داشت: المپیاد جهانی شطرنج بالاترین سطح مسابقات مربوط به این رشته را تشکیل می دهد و به نوعی برای ما در حکم المپیک است، در این رقابت ها بهترین تیمها با ترکیبی از بهترین نفرات خود حاضر شده وبرای رسیدن به نتایج مطلوب میجنگد.

*جوانی را به تجربه ترجیح می دهیم

رئیس فدراسیون شطرنج در خصوص ترکیب تیم ملی اعزامی به المپیاد جهانی اظهار داشت: شرایط تیم ملی و اعضای آن در مسابقات امسال نسبت به گذشته با تغییرات اساسی مواجه است و این امر ناشی از اجرای سیاست جوانگرایی در فدراسیون شطرنج است.

کامبوزیا گفت: جذب جوانان و بها دادن به آنها آینده شطرنج کشور را تضمین می کند، شاید برخی ها بگویند تجربه بزرگترها در مسابقات حساس برای کسب نتیجه نقش بسزایی دارد اما در شرایط کنونی ما باید به فکر آینده شطرنج باشیم یک بازیکن با تجربه 30ساله شاید بتواند برای ما فقط تا 3سال آینده نتیجه آور باشد اما بازیکن 18 ساله میتواند حداقل تا 12 الی 13 سال آینده برای شطرنج ایران افتخار آفرینی کند.

وی خاطرنشان کرد: شاید جوانگرایی در مقطع خاصی نتیجه مطلوب و خوبی را در پی نداشته باشد ولی در چند سال آینده نتیجه بخش است ما باید روی جوانها سرمایه گذاری کنیم مطمئن هستم که آنها میتوانند در طول کوتاه مدت جایگاه ایران را ارتقاء دهند. /ق

برچسب ها: شطرنج ، فدراسیون ، المپیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار