سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه؛

همایش "شعر هفتاد و دو خط اشک" با محوريت سبک زندگي عاشورايي برگزار مي‌شود

همایش "شعر هفتاد و دو خط اشک" به مناسبت هفته حوزه و دانشگاه در دانشگاه پيام نور اصفهان با محوريت سبک زندگي عاشورايي برگزار مي‌شود.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام مستاجران از دومین همایش" شعر هفتاد و دو خط اشک" در دانشگاه پیام نور اصفهان خبرداد و گفت: مهلت ثبت نام در این جشنواره تا تاریخ 25 آذرماه تمدید و زمان برگزاری مراسم، چهارشنبه( 29 آذرماه ) خواهد بود.

وی با بیان اینکه تبلور فرهنگ مردم اصفهان را می‌توان در محافل عاشورایی دید؛ تصریح کرد: دانشجویان اصفهانی در فضای فرهنگ عاشورایی رشد کرده‌اند و به همین سبب اشعار ممتازی در این زمینه می‌سرایند به عبارت دیگر روحی که امام حسین(ع) در بیداری اسلامی تزریق می‌کند، در این اشعار ظهور می‌یابد.

حجت‌الاسلام مستاجران درباره مفهوم "سبک زندگی عاشورایی" که یکی از محورهای این جشنواره است، بیان کرد: سبک زندگی عاشورایی در مقابل سبک زندگی طاغوت قرار می‌گیرد. وقتی که برخی از افراد، پس از وفات پیامبر، اقدام به ایجاد رخنه و تحریف در دین اسلام می‌کنند، امام حسین به دنبال اصلاح سبک زندگی تحریف شده، قیام می‌کند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان یادآور شد: یکی از مهمترین دلایل جنبش‌های آزادی خواهانه‌ای که در کشورهای اسلامی برپا می‌شود، زنده بودن فرهنگ عاشورایی است.

حجت الاسلام مستاجران وظیفه دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌ها را حمایت از تمامی فعالیت‌های مربوط به مباحث دینی دانست و خاطرنشان کرد: دومین جشنواره شعر هفتاد و دو خط اشک در واقع کلید راه اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره و کانون‌های ادبی را می‌زند زیرا هدف نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري جاودانه ساختن مبانی اسلامی در قالب شعر است.

منبع:ماوا

انتهاي پيام/
برچسب ها: وحدت ، حوزه ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.