سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واسطه ها، مشتریان اصلی شرکت های خودروساز/دست مصرف کننده واقعی به محصول کارخانه ای نمی رسد

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: براساس نتایج یک تحقیق، فقط پنج درصد از کسانی که خودرو را به صورت مستقیم از خودروساز دریافت می‌کنند، مصرف‌کننده واقعی هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال، ایرانی ها ، تمایل بیشتری برای خرید خودرو نشان می دهند و اولین آدرسی که برای تهیه محصول به ذهن هر مشتری خطور می کند نمایندگی های فروش محصولات  در سطح کشور است.

 اما با توجه به کاهش تولید در 6 ماه نخست سال و بر هم خوردن سیستم فروش تحویل به روز خودرو که در سالهای گذشته در شرکت های بزرگ خودروسازی داخلی رایج بود ، دسترسی سریع به خودروی مورد نظربا پرداخت قیمت مصوب به آرزویی برای مصرف کنندگان واقعی تبدیل شده اس.

در این شرایط تنها راه پیش روی مشتری ، مراجعه به بازار آزاد و خرید خودرو با قیمتی حدود 20 در صد بالاتر از قیمت مصوب است.

بر اساس این گزارش ، با بهبود شرایط تولید و توقف روند  کاهش تیراژ محصولات  در ماه های اخیر این انتظار در مشتریان ایجاد می شود که فاصله قیمت بازار با قیمت های مصوب به حداقل برسد  در حالیکه هنوز این امر به طور کامل محقق نشده است.

محمدرضا نجفی‌منش  عضو انجمن قطعه سازان علت اصلی این اختلاف قیمتی را نرسیدن مستقیم خودرو به دست مصرف کنندگان واقعی دانست و اظهار داشت: براساس تحقیق صورت گرفته در صنعت خودرو، فقط پنج درصد خودروهای عرضه شده از سوی خودروسازان به صورت مستقیم به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد و 95 درصد مابقی توسط واسطه‌ها و دلالان برای فروش مجدد در بازار آزاد خریداری می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر فشار زیادی از سوی دلالان و واسطه‌ها برای دریافت خودرو از خودروسازان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این فشارها در خودروهایی که تفاوت قیمت کارخانه و بازار آن‌ها بالاتر است با شدت بیشتری صورت می‌گیرد.
 
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: به عنوان مثال پس از باز شدن سایت فروش اینترنتی خودروسازان، دلالان و واسطه‌ها به سرعت خودروهای عرضه شده را خریداری کرده و با قیمت بالاتری در بازار آزاد به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند.
 
نجفی‌منش تصریح کرد: در این شرایط تنها راه از بین بردن دلالی و واسطه‌گری در بازار خودرو، تعیین قیمت‌ها در حاشیه بازار است و در صورتی که سرمایه‌های دلالان از این حوزه خارج شده ، بازار به تعادل خواهد رسید./عب

برچسب ها: واسطه ، خودرو ، بازار آزاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.