سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سمینار کشوری پیشگیری از رفتار های پرخطر مطرح شد :

پیشگیری از رفتار های پرخطر مستلزم همکاری های بین رشته ای است

سمینار کشوری پیشگیری از رفتار های پرخطر با همکاری مرکز تحقیقات روانپزشکی امروز 23 آذر ماه آغاز به کار کرد .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛دکتر اعظم بحیرایی دبیر علمی همایش هدف اصلی سمینار را آشنایی و ارائه راه کاری پیشگیری از رفتار های پرخطر با رویکرد همکاری های بین رشته ای در نظام سلامت دانست.

 بحیرایی گفت: رفتارهای پرخطر رفتارهایی هستند که افراد را در معرض پیامد های بدی قرار می دهد این رفتارها و بروز آن ها تحت تاثیر عوامل محیطی ، فرهنگی ، اجتماعی و روانی هستند و تغییر شرایط و معیارهای اجتماعی بروز رفتارهای پرخطر را افزایش داده است .

دبیر عملی همایش با تاکید بر لزوم همکاری های بین رشته ای در پیشگیری از رفتارهای پرخطر گفت: امروزه الگوی جمعیتی و بیماری های تغییر کرده است و با تکیه صرف به علم پزشکی نمی توان به آسانی این بیماری های و مشکلات را رفع کرد .

وی افزود: امروزه سلامتی تحت تاثیر صلح،امنیت، عدم تبعیض، عدالت اجتماعی و وضعیت اجتماعی و اقتصادی مطلوب است.

وی اظهار داشت: شرایط خطر زای اجتماعی، مثل فقر، محرومیت ، محیط نامناسب ، شرایط کاری استرس زا و پرخطر به ویژه در گروه های آسیب پذیر احتمال ارتکاب به رفتارهای پرخطر را افزایش می دهد.

بحیرایی خاطر نشان کرد: ارتقای سلامت با مداخلات اولیه قبل در معرض قرار گرفتن افراد در مرحله خطرناک می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها و مشکلات خطر زای دیگر پیشگیری کند او ابراز امیدواری کرد که با همکاری های بین رشته ای بتوان گام های موثری در کاهش رفتارهای پرخطر و بیماری های ناشی از آن برداشت ./ع2

برچسب ها: سلامت ، پر خطر ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.