سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمريکا از اين پس پشتيباني مخفيانه از معارضين دولت سوريه را علني خواهد کرد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکا با به رسمیت شناختن معارضین دولت سوریه باب پشتیبانی‌های نظامی علنی را باز کرده و مرحله جدیدی از ارائه امکانات نظامی به معارضین دولت سوریه را کلید زده است.

سیدجلال فیاضی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اقدام باراک اوباما مبنی بر به رسمیت شناختن معارضین دولت سوریه، گفت: نخستین گام در به رسمیت شناخته شدن معارضین دولت سوریه را فرانسوی‌ها برداشتند چراکه سفیر آنها را با نام سفیر رسمی سوریه شناختند.

وی افزود: پس از فرانسه انگلیسی‌ها این اقدام را عملی کردند و امروز نیز شاهد به رسمیت شناخته شدن معارضان سوری از سوی آمریکا هستیم.

فیاضی با اشاره به اهداف آمریکا از این اقدام، ادامه داد: مجموعه اقداماتی که در سوریه صورت می‌گیرد،  اقدامات تروریستی است که با حمایت کشورهای غربی و عربی اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: گرچه اصلاحات در دولت سوریه یک ضرورت است که باید اتفاق بیفتد اما این اصلاحات نباید از مسیر مناقشه و جنگ داخلی صورت گیرد چرا که این امر به زیان ملت سوریه تمام مي‌شود.

فیاضی تاکید کرد: ایران همواره معتقد بوده است که اصلاحات دولت سوریه باید در فضایی آرام و مسالمت‌آمیز، از طریق آرا مردم صورت گیرد در حالي که حمایت بیگانگان به ویژه غرب از گروه‌های مسلح در داخل سوریه همواره اصلاحات دولت سوریه را با مشکل مواجه کرده است.

وي با اشاره به اینکه آمریکا تاکنون پشتیبانی نظامی از معارضین سوریه به صورت عملي نداشته است، اظهار داشت:‌ آمریکا با به رسمیت شناختن معارضین دولت سوریه باب پشتیبانی‌های نظامی علنی را باز کرده و مرحله جدیدی از ارائه امکانات نظامی به معارضین دولت سوریه را کلید زده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطر نشان کرد: بدون شک اقدام اخیر آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن معارضین دولت سوریه، دامن‌زدن به جنگ داخلی این کشور محسوب می‌شود.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.