محافل سیاسی و کارشناسان فرانسوی تاکید می کنند دولت این کشور در پی آن است که به بهانه نیت نظام سوریه در استفاده از تسلیحات شیمیایی به این کشور حمله نظامی کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: غربی ها به حضور گسترده شبه نظامیان خارجی در سوریه اعتراف کردند.

به گزارش این شبکه،ارتش سوریه اعلام کرد مبارزان خارجی را در مناطق مختلف این کشور به قتل رسانده است. روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نیز متهم کردن دمشق به استفاده از تسلیحات شیمایی را ادعاهای واهی خواند.

ملاک الانصاری گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: در سایه نبود راه حل های سیاسی و استقرار گسترده نیروهای خارجی در سوریه، ارتش این کشور به پاکسازی شماری از مناطق این کشور به ویژه حومه دمشق ادامه می دهد. ارتش سوریه بر مناطق ورودی به فرودگاه بین المللی دمشق سیطره دارد و شمار زیادی از مبارزان خارجی را در این منطقه به قتل رسانده است که اتباع کشورهای عربی نیز در میان کشته شدگان دیده می شوند.

همچنین ارتش سوریه مراکز استقرار گروه های مسلح را در شهرهای ادلب و حمص هدف قرار داد و موشک هایی را از این گروه ها در شهر حماه مصادره کرد. همچنین گزارش رسانه های خارجی به نقش مبارزان مسلحان خارجی در سوریه اشاره دارد که به همراه گروه های مسلح با نظام سوریه درگیر هستند.

گروه های خارجی که بیشتر عقاید سلفی دارند از عربستان سعودی، قطر،پاکستان،افغانستان و کشورهای دیگر وارد سوریه می شوند. دولت سوریه اجساد سه تن از کشته شدگان را که وارد منطقه تلکلخ سوریه شده بودند به مقامات لبنانی تحویل دادند. این کشته شدگان از میان بیست فرد کشته شده ای هستند که تلاش داشتند با ورود به اراضی سوریه به گروه های مسلح برای نبرد با ارتش سوریه ملحق شوند. اجساد کشته شدگان در گذرگاه العریض در منطقه عکار لبنان به هیئتی از هیئت دار الفتوای لبنان تحویل داده شد. مقامات لبنانی اعلام کردند اجساد دیگر شدگان در مراحل آینده به این کشور تحویل داده خواهد شد.

نظامی ارتش سوریه گفت: این باغ ها در اطراف فرودگاه بین المللی دمشق قرار دارد که تروریست های مسلح وارد این باغ ها شده بودند. این باغ ها را از عناصر تروریست وهابی و القاعده پاکسازی کردیم.

نظامی دیگر گفت: امروز توانستیم شماری از تروریست های خارجی را که دارای تابعیت کشورهای عربی و چچن بودند به قتل برسانیم.

گزارشگر این شبکه در ادامه افزود: همراه با افزایش ادعای رسانه های غربی مبنی بر تلاش دولت سوریه برای استفاده از تسلیحات شیمایی، اما روزنامه ایندیپندنت این ادعاها را واهی و بی پایه و اساس دانست و هدف این ادعاها را افزایش فشار بر نظام سوریه اعلام کرد.

این روزنامه با اشاره به این که آمریکا و کشورهای غربی با بیان این ادعاها به دنبال فضاسازی قبل از جنگ علیه عراق هستند، تاکید کرد هر چه دروغ بزرگ تر باشد مردم آن را بیشتر باور می کنند.

محافل سیاسی و کارشناسان فرانسوی تاکید می کنند دولت این کشور در پی آن است که به بهانه نیت نظام سوریه در استفاده از تسلیحات شیمیایی به این کشور حمله نظامی کند.

این خبر در نشریه لوپوئن ذکر شده است. شمار زیادی از محافل سیاسی و مطبوعاتی فرانسه از سیاست این کشور در تعامل با اوضاع سوریه انتقاد و تاکید کردند این خبر در چارچوب جنگ روانی غرب علیه سوریه است. دولت این کشور با ارسال دو پیام به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد که به هیچ وجه از تسلیحات شیمایی استفاده نخواهد کرد.

رونیه بنگا کارشناس سیاسی فرانسوی گفت: جان گنیال که مقاله احتمال روی آوردن دولت فرانسه به گزینه جنگ پیش دستانه را علیه سوریه منتشر کرده، از نزدیکان محافل اطلاعاتی فرانسه است چرا که وی به عنوان روزنامه نگار متخصص در امور نظامی و امنیتی فعالیت کرده است.
برچسب ها: سوریه ، تروریست ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار