سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کنفرانس سی ان جی؛

رتبه نخست ناوگان دو گانه سوز جهان به ایران اختصاص یافت

ایران با داشتن 3 میلیون خودروی دوگانه‌سوز رسمی، 300 هزار خودروی تبدیل آزاد ، نزدیک به 2 هزار جایگاه CNGو 25 درصد از ناوگان حمل و نقل در کشور رتبه اول ناوگان دو گانه سوز جهان را بخود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی با شگاه خبرنگاران، حسین هاشمی در پنجمین کنفرانس صنعت CNG (گاز فشرده طبیعی) اظهار داشت: مصرف بنزین در صورت اجرا نشدن برنامه‌های صرفه‌جویی و سهمیه‌بندی سوخت برای کاهش مصرف به 120 میلیون لیتر می‌رسید، اما با اجرای برنامه‌های اثربخش مدیریتی مصرف از 75 میلیون لیتر به جای افزایش به 65 میلیون لیتر رسیده است که به معنای جلوگیری از افزایش 75 درصدی است.

وی تصریح کرد: در کنار اقداماتی مانند سامانه چشم‌انداز توسعه حمل و نقل عمومی و هدفمندی یارانه‌ها نقش CNG در کاهش 18 میلیون لیتری مصرف بنزین انکار‌ناپذیر است.

دبیر کنفرانس CNG با بیان اینکه 80 درصد از سرمایه‌گذاری در صنعت CNG در دولت‌های نهم و دهم انجام شده است، گفت: 25 درصد از ناوگان حمل و نقل سبک کشور خودروهای دوگانه‌سوز هستند، چنانکه 3 میلیون خودروی دوگانه‌سوز رسمی و  300 هزار خودروی تبدیل آزاد و نزدیک به 2 هزار جایگاه CNG در کشور داریم، به عبارتی رتبه اول ناوگان دو گانه سوز جهان به کشور ایران اختصاص دارد.

وی با تأکید بر لزوم  توسعه کیفی در کنار توسعه کمی صنعت CNG گفت: در دبیرخانه پنجمین کنفرانس CNG با برگزاری جلسات، سمینارها و کارگروه‌های تخصصی در 7 عنوان الزامات صنعت CNG استخراج شد.

هاشمی اظهار داشت: لزوم تدوین سند راهبردی صنعت CNG مطابق اسناد بالادستی و لزوم بومی‌سازی این صنعت در کشور از جمله این الزامات است.

هاشمی اضافه کرد: دولت تاکنون 560 میلیارد تومان به صنعت ساخت مخازن CNG به صورت تسهیلات پرداخت کرده است و با راه‌اندازی ششمین کارخانه علیرغم تحریم‌ها کشور تا پایان سال با تولید 15 هزار مخزن در این صنعت به خودکفایی می‌رسد.وی لزوم توسعه کیفی در کنار توسعه کمی و افزایش حداکثری CNG در سبد سوخت به عنوان بهترین سوخت اقتصادی برای دولت و مردم را از جمله الزامات صنعت CNG معرفی کرد.

دبیر پنجمین کنفرانس CNG در ادامه گفت: پنجمین کنفرانس صنعت CNG با شعار سوخت پاک، امنیت انرژی و توسعه پایدار انجام می‌شود و علاوه بر مسئولان، کارشناسان و فعالان صنعت نمایندگانی از کشورهای ایتالیا، آرژانتین، هند، کره جنوبی و عراق در این همایش شرکت می‌کنند.
وی با اشاره به بهره‌برداری رسمی از پایگاه اطلاع‌رسانی خودروهای گازسوز به نشانی www.ingv.ir اظهار امیدواری کرد: کشور ما با توجه به ظرفیت‌های بالای خود به قطب صنعت CNG در جهان تبدیل شود./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.