منطقه 21 به عنوان قطب صنعتي پايتخت شناخته مي شود اما مطالعات نشان مي دهد که در اين منطقه جايگاه CNG بسيار کم است در همين راستا براي ساخت 8 جايگاه سوخت در اين منطقه مطالعات لازم انجام شده است.

دکترغلامحسين سلماني معاون حمل و نقل و ترافيک شهردار منطقه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر در منطقه ، 3 جايگاه سوخت CNG وجود دارد که البته از اين تعداد دو جايگاه سوخت که يکي در بزرگراه فتح بعد از کفش ملي و ديگري در جاده مخصوص ،به نوعي غير فعال است و تنها يک جايگاه سوخت گاز که در جاده مخصوص در خيابان عاشوري قرار دارد، هم اکنون فعال است.

وي افزود:در راستاي افزايش جايگاه هاي CNG در داخل منطقه با همکاري اداره املاک شهرداري منطقه 21 زمين هايي را که مستعد براي ايجاد جايگاه سوخت است شناسايي کرده و در حال حاضر 8 جايگاه براي اين منظور در دست بررسي است تا با مشارکت بخش خصوصي اين مکان ها به جايگاه هاي سوخت تبديل شوند.

سلماني در ادامه با بيان اينکه با توجه به ترانزيتي بودن اين منطقه حتما نياز به افزايش جايگاه هاي سوخت وجود دارد گفت: در حال حاضر در خصوص جايگاه سوخت در داخل منطقه با مشکل خاصي روبرو نيستيم و بيشتر نيازها براي خودروهاي شناوريست که از اين منطقه عبور مي کنند.

معاون حمل و نقل و ترافيک منطقه 21 افزود: يکي از کارهاي خوب و مناسبي که شرکت واحد اتوبوسراني شهر تهران انجام داده ايجاد جايگاه هاي سوخت CNG در داخل سامانه هاي اتوبوسراني است و در حال حاضر هم اتوبوس هاي اين منطقه از جايگاه سوختي که در نزديکي استاديوم آزادي داخل سامانه اتوبوسراني قرار دارد استفاده مي کنند و از اين نظر مشکل خاصي وجود ندارد.

وي اظهار داشت: تاکسي هاي فعال در منطقه نيز به غير از جايگاه سوخت CNG که درون منطقه قرار دارد مي توانند از جايگاه سوخت CNG که در چيتگر بين مرز مناطق 21 و 22 واقع شده استفاده کنند.

سلماني در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص احداث جايگاه هاي سوخت ،شهرداري منطقه همکاري هاي لازم را با بخش خصوصي و سرمايه گذاران خصوصا در مورد جايگاه CNG خواهد کرد چرا که ساخت جايگاه سوخت CNG بسيار هزينه برتر از جايگاه سوخت بنزين است در نتيجه سرمايه گذاران به راحتي نمي توانند به اين حوزه ورود پيدا کنند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار