سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح دوفوریتی مجلس برای جلوگیری از ادغام وزارتخانه‌ها/

ثروتي: محدود كردن دولت در ادغام وزارتخانه‌‌ها، مغاير با قانون اساسي و آيين‌نامه داخلي است

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، سملقان و مانه در مخالفت با طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه مبنی بر ادغام وزارتخانه‌ها گفت: طرحی که ارائه شده با مواد 126، 127 و 60 قانون اساسی مغایرت دارد و آیین نام داخلی مجلس نیز با محتوای این طرح مخالفت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد، جاجرم، سملقان و مانه در جلسه علني امروز (چهارشنبه 22 آذرماه) در مخالفت با طرح اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه مبنی بر ادغام وزارتخانه‌ها گفت: طرحی که ارائه شده با مواد 126، 127 و 60 قانون اساسی مغایرت دارد و  آیین نام داخلی مجلس نیز با محتوای این طرح مخالفت است.

وی در ادامه تصریح کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه مصوب شد که در ماده 53 تعداد وزارتخانه‌ها کاهش یابد و پارلمان نیز تأکید کرد تا پایان سال توسعه که همین امسال است، این مهم را پیگیری خواهد کرد، نباید برای مقابله با اقدامات دولت مصوبات قبلی خود را زیر سوال ببریم.

ثروتی اظهار داشت: حال اگر دولت در مغایرت با این اصل کار دیگری انجام داد نمایندگان می‌توانند مخالفت کنند، ضمن اینکه در این طرح فراتر از ادغام وزارتخانه نیز طرحی تصویب شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: هرگونه ادغام در راستای انحلال، جابجایی، انتزاع واحدهای زیرمجموعه وزارتخانه‌ای با موضوع قانون 115 مدیریت خدمات کشوری مغایرت دارد لذا باید قانون خدمات کشوری را اصلاح کنیم مگر اینکه بگوییم تنها بحث ادغام وزارتخانه‌ها را داریم و این تبصره باید حذف شود.

انتهاي پيام/ب2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.