سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودکشي دانشجوي انگليسي به خاطر بدهي

دانشجوي رايانه دانشگاه "آنجليا راسکين" در شهر کمبريج، در پي دريافت صورتحساب بانکي و مشاهده 8 هزار پوند قرض، خودکشي کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه "ديلي ميل" نوشت:"توبي ثورن"، دانشجوي انگليسي، پس از ملاحظه صورتحساب بانک، در پشت همان برگه، يادداشتي نوشت و خودکشي کرد. مادر اين دانشجو که پس از خودکشي فرزندش، با فعاليت در يک سازمان خيريه، در تلاش است از خودکشي جوانان پيشگيري کند گفت: افزايش قروض دانشجويان، خطري است که همه دانشجويان انگليسي را تهديد مي کند. 

وي افزود: دولت انگليس قول داده است يک ميليون پوند به منظور تحقيق درباره خودکشي جوانان در اين کشور اختصاص دهد که تاکنون اين پول فراهم نشده است.  توبي ثورن که دانشجوي سال سوم رشته رايانه بود، در پي افزايش قروضش، مي خواست دانشگاه را ترک و در جايي، کار کند. مادر وي به خبرنگار ديلي ميل گفت: جوانان نمي توانند کار پيدا کنند بنابراين، نمي توانند از شر قروضشان خلاص شوند. 

وي افزود: مردم نمي دانند که خودکشي در ميان جوانان، به ويژه پسران، رو به فزوني است زيرا آنان، احساساتشان را بروز نمي دهند و اين موضوع مي تواند به افسردگي آنان منجر شود. براساس نظرسنجي موسسه «يوگاو» در انگليس، مهم ترين موضوع از نظر مردم انگليس در سال گذشته، پول بوده است .

موسسه خيريه "ساماريتانز" نيز گزارش داد: در سه سال اخير، نگراني مردم اين کشور از مشکلات مالي، دو برابر شده است.  سالانه حدود 1400 جوان زير 35 سال در انگليس خودکشي مي کنند که 70 درصد آنان را مردان تشکيل مي دهند.   شهريه دانشگاه ها در انگليس، از دو سال پيش، سه برابر شد و با توجه به افزايش هزينه هاي زندگي، اکنون هر دانشجوي مقطع کارشناسي در اين کشور، بايد حدود 40 تا 50 هزار پوند براي پايان تحصيلات، هزينه کند. دانشجويان طبقات پايين ناچارند اين مبلغ را وام بگيرند و پس از فارغ التحصيلي، اقساط آن را بپردازند که اين کار سال ها طول خواهد کشيد.
برچسب ها: خودکشی ، انگلیسی ، بدهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.