28 سال پس از جنایت شركت انگليسي فعال در زمينه ساخت مواد شيميايي، مردم هند خواهان آن هستند كه شركت "يونيون كاربايد" در اين زمينه غرامت بپردازد و عدالت اجرا شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بین روزهای دوم و سوم دسامبر 1984 میلادی کارخانه تولید کننده حشره کش در بوپال هندوستان دچار نشتی مواد شیمیایی صنعتی شد. این مواد سمی که وارد وارد منابع آب کارخانه شده بودند پس از واکنش شیمیایی به بخار تبیدل شده و سپس به وسیله جریان باد بر فراز بوپال پخش شد. این گاز باعث به وجود آمدن آسیب های چشمی ، حالت تهوع و احساس خفگی در بین اهالی شده و باعث شده تا اهالی منطقه را تخلیه کنند.

چیزی در حدود 170 هزار نفر بر اثر این حادثه آسیب دیدند. منابع مختلف تلفات آنی حادثه را در حدود 8 هزار تا 30 هزار نفر اعلام کردند. چیزی نزدیک به 100 هزار نفر هنوز با مشکلات و بیماری های ناشی از این حادثه درگیر هستند. فضای اطراف این منطقه 40 برابر آلوده تر از حد استاندارد کشور هندوستان است.



28 سال پس از این جنایت شركت انگليسي فعال در زمينه ساخت مواد شيميايي مردم هند خواهان آن هستند كه شركت "يونيون كاربايد" در اين زمينه غرامت بپردازد و عدالت اجرا شود.



به گفته فعالان هندي دولت هند و شركت انگليسي مذكور در اين زمينه اقدامات لازم را صورت نداده اند و حتي با گذشته حدود سه دهه از آن فاجعه، منطقه بوپال هنوز هم پاكسازي نشده است و به خاطر فشارهای دولت انگلیس، هندی ها نتوانسته اند حق خود را از این شرکت دریافت کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار