سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در ديدار فرماندهان سپاه پاسداران و نیروهای وزارت دفاع؛

دشمن فهمیده، امروز ایران از توان بالایی برخوردار است

آيت‌الله نوري همداني گفت: همیشه باید نیروهای مسلح و مردم مسلمان در مقابل این مثلت کافران، منافقین و صهیونیسم با آمادگی، علمی فناوری، ساخت موشک‌های به روز و قوی و روحیات شهادت طلبانه بیدار و هوشیار باشیم همچنان که میلیون‌ها بسیجی آماده و نیروهای ارزشی با آمادگی کامل نظامی و دفاعی در کشور وجود دارند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله نوری‌همدانی امروز سه‌شنبه (چهاردهم آذرماه) در جمع فرماندهان سپاه پاسداران و نیروهای وزارت دفاع با بیان اینکه مسلمانان باید بیدار و هوشیار باشند، اظهارداشت: مسلمانان همیشه باید با توجه به تاکیدات قرآن کریم در حالت آماده باش بوده و دشمنان خودشان را شناخته و برای مقابله با آن  آماده باشند.

اين مرجع تقليد با بیان اینکه قرآن، هواهای نفسانی، منافقین و صهیونیسم را به عنوان سه دشمن  برای  انسان معرفی کرده است، افزود: هواهای نفسانی، حب جاه،  مقام، پست و شهرت و شهوت که با قوانین اسلامی مطابق نباشند دشمن بشمار می‌آیند که انسان همواره باید جهاد اکبر را درمقابل هواهای نفسانی به نحو احسن انجام دهد و در این راه شجاع‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که به هواهای نفسانی خود غلبه کنند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، شیطان را دومین دشمن انسان دانست و افزود: انسان باید وسوسه‌های شیطان را بشناسد و در مقابل آن ایستادگی کند.

آ‌يت‌الله نوری‌همدانی مثلت، کفر، نفاق و صهونیسم را دشمن سوم انسان‌ها ذکر کرد و گفت: کفار، منافقان و شیاطین که جمع همه آنها صهیونیسم بشمار می‌روند از مهمترین دشمنان مسلمانان محسوب می‌شوند و مسلمانانی که با قرآن آشنایی دارند باید بدانند که سه دشمن اساسی همواره در کمین‌اند که باید  با اتکاهبه خدا، قرآن و اهل بیت (ع) در مقابل آنها بایستد.

وي تاکید کرد: قرآن همواره مسلمانان را برای مقابله با این سه دشمن اساسی فرا می‌خواند و تاکید می‌کند که همیشه باید آگاه وبیدار بود .

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه توجه به نهج البلاغه انسان را در دشمن شناسی کمک می‌کند، ادامه داد: همه مسلمانان باید بدانند همانطوری که قرآن را می‌خوانند ، از قرائت و پندگیری از نهج البلاغه غافل نباشند چرا که حضرت امیر (ع)راه مبارزه با منافقین را به صراحت در آن بیان کرده و راهنمایی خوبی برای دشمن شناسی است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: حضرت علی (ع) همواره بر این نکته تاکید دارند که منافقین کسانی هستند که سعی و کوشش آنها منصرف کردن مسلمانان ازحق و ترساندن از دشمنان است، بطوری که در مقابل هر گونه حقی باطلی را علم می‌کنند و برای از بین بردن انسان‌ها قاتلینی را پرورش می‌دهند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا و رژیم صهیونیستی کافر هستند، تاکید کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران هرسه نوع دشمنی را در خود جمع کردند و با دروغ پراکنی، دفاع از حقوق بشر ودموکراسی به کشت و کشتار و اعمال تروریستی دست می زنند، و اسلام می‌گوید این‌ها همواره در مقابل مسلمانان قرار دارند.

آيت‌الله نوري‌همداني به  جنگ 8روزه غزه اشاره كرد و ادامه داد: دشمنان در صدد این بودند که اسرائیل را جلو ببرند و در سازمان ملل خط قرمزی را ترسیم کردند مبنی بر اینکه هیچ کس حق حرف زدن و افشای سلاح‌های کشتار دسته‌جمعی و خطر این غده سرطانی را برای جهانیان ندارد تا بتوانند به راحتی به کشتارو تخریب خودشان در فلسطین اشغالی ادامه دهند، ولی جنگ 8 روزه همه معادلات دشمن را بهم ریخت.

وي در ادامه با اشاره به جنگ تبوک و نقش امیرالمومنین(ع) در سرکوب منافقین، اظهار داشت: منافقین در بهبوحه جنگ تبوک با بهانه‌های گوناگون در صدد به قتل رساندن پیامبر و بهم ریختن مرکز اصلی مسلمانان یعنی مدینه بودند که پیامبر اسلام با جانشینی علی (ع) در مدینه این توطئه بزرگ منافقین را سرکوب کرد و بعداز عزیمت پیامبر اسلام از جبهه تبوک مسجد ضرار که نماد نفاق و دشمنی با اسلام و مسلمانان بشمار می‌رفت، را ویران و به زباله دان تبدیل کرد .

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این که نیروهای مسلح با مطالعه تاریخ جنگ‌های پیامبر و امیرالمومنین علی (ع) درس بیداری و مبارزه با دشمن را فرابگیرند، گفت:  باید با رصد، شناخت، و تولید سلاح های پیشرفته در عرصه‌های فناوری دشمنان را به زانو درآورند همانطوری که در جنگ 8 روزه غزه، موشک‌های ایرانی گنبد پولاین صهیونیسم را درهم شکست و اتاق‌های جلسات دشمنان اسلام را برهم زد و آنها فهمیدند که مسلمانان از توان بالایی برخوردار هستند .

این مرجع تقلید با بیان اینکه روحیه استعمارگری و تسلط جویی در اروپاییان و غربیان همراه تاریخ وجود داشته خاطر نشان كرد: همیشه باید نیروهای مسلح و مردم مسلمان در مقابل این مثلت، کافران، منافقین و صهیونیسم با آمادگی ،علمی فناوری، ساخت موشک های به روز و قوی و روحیات شهادت طلبانه بیدار و هوشیار باشیم همچنان که میلیون‌ها بسیجی آماده و نیروهای ارزشی با آمادگی کامل نظامی و دفاعی در کشور وجود دارند.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.