نائب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: آیت الله نوری همدانی در دیدارهای خود با مراجع نجف و شخصیت های عراق مواضع امام راحل (ره) را بازگویی و از رهبری های مدبرانه حضرت آیت الله خامنه ای، دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام رضوی مهر که آیت الله نوری همدانی را در سفر به کشور عراق همراهی می کرد، با اشاره به برکات این سفرگفت: این سفر یک سفر بسیار مهم درابعاد معنوی، فرهنگی و سیاسی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حوزه های علمیه بود.

وی افزود: آیت الله نوری همدانی در تمامی اماکن مقدسه عراق حضور یافت و ساعت ها در کنار دیگر زئران ایرانی مشغول زیارت، نماز، توسل و عرض ارادت به محضر امامان معصوم (ع) بود.

نائب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم افزود: مردم باوفای نجف و کربلا نیز که عشق دیرینه به مرجعیت و روحانیت دارند، گروه گروه به محل استقرار آیت الله نوری همدانی می آمدند و عده ای با مقاله، عده ای با شعر، عده ای با دکلمه و نامه و عده ای هم شفاهی به مقام رفیع مرجعیت اظهار ارادت کردند.

حجت الاسلام رضوی بیان داشت: این برای اولین بار بود که مرجع تقلیدی در یک سفر زیارتی و فرهنگی مورد استقبال نخست وزیر و همه احزاب ها و سلائق سیاسی و فرهنگی قرار گرفت.

وی سخنرانی در جمع طلاب را یادآور شد و گفت: آیت الله نوری همدانی در این جلسات مواضع جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب تبیین کردند.

نائب رئیس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: این سفر در واقع حضور فقاهت در حریم ولایت بود که خداوند خواست تا بار دیگر مرجعی بزرگوار از حوزه علمیه قم در حوزه سترگ و بزرگ نجف، به بازخوانی افکار امام راحل و حکومت ولایت فقیه بپردازد./س

برچسب ها: قم ، سفر ، نوری ، عراق ، تبیین ، دستاوردها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.