آیت الله نوری همدانی از برخورداری 5 کشور از حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت و سالروز ولادت امام هادی (ع)، با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار، اظهارداشت: دولت و بوداییان متعصب میانمار با بی رحمی تمام به جان دوملیون مسلمان این کشورافتاده اند و آنها را با فجیع ترین وضع قتل عام می کنند!

آیت الله نوری همدانی افزود : نسل کشی مسلمانان توسط دولت و بوداییان در سایه سنگین سکوت مجامع بین المللی وحشتناک است در حالیکه اساسا سازمان ملل برای جلوگیری از کشتار مردم بی دفاع تشکیل شده است،

وی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم سران کشورهای غربی و قدرت های برتر برای اینکه بتوانند در مقابل جنگ های بی مورد ایستادگی کنند، منشور سازمان ملل را تدوین کردند، ولی 5 کشور خود را از قانونی که نوشته بودند، بی نیاز دانسته و حق وتو را برای خود محفوظ تلقی کردند و این حق غیر قابل قبول است.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: باید این منشور و حق وتو تغییر کند والبته تحقق این مهم با اتحاد و هم بستگی دولت ها و ملت ها و بخصوص مسلمانان امکان پذیر است .

وی با اشاره به وضعیت بحرین، افزود: مدعیان دروغین حقوق بشر از آنجایی که آل خلیفه دست نشانده آنان است ، چشم خود را بر جنایات در بحرین بسته اند، ولی در سوریه که مردم و دولت با هم هستند، دولت این کشور را متهم به جنایت می کنند در حالیکه تروریست های اجیر شده آنان مردم بیگناه را می کشند!

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: مسلمانان باید اتحاد داشته باشند تا بتوانند تغییراتی در برنامه های سازمان ملل ایجاد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت غدیر، گفت: اعتقاد شیعیان در امامت اهل بیت (ع) بر سه محور نص، عصمت و افضلیت تاکید دارند وپیامبر اکرم(ص)، نیز در غدیر با تعیین و نصب الهی امام علی (ع) به جانشینی خود، امت را به حال خود رها نکردند./س

برچسب ها: قم ، نوری ، حق ، وتو ، انتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.