سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات بیرون کشیدن لوله های گازی بارج حادثه دیده ازخلیج فارس

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی کشور گفت: گروه های تجسس غواصی عملیات بیرون کشیدن لوله های گازی بارج ( شناور پشتیبانی) حادثه دیده را از عمق خلیج فارس آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید پیروز موسوی با بیان این مطلب گفت: با مشخص شدن موقعیت تقریبی ریخته شدن لوله های زیردریایی شناور بارج 12 هزار تنی حادثه دیده در خلیج فارس، چهار گروه غواصی در این منطقه در حال تجسس برای یافتن و خارج کردن لوله ها از کف دریا به سطح هستند.

وی تصریح کرد: یک بارج 12 هزار تنی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی عصر سه شنبه حوالی جزیره خارک براثر توفان و برخورد با تپه های مرجانی ، دچار حادثه شد.

موسوی اضافه کرد: این شناور، لوله های کوتینگ شده (بتن اندود) زیردریایی فاز 19 طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی را از بندر خرمشهر به عسلویه حمل می کرد که دراین حادثه،لوله ها در عمق 40 تا 70 متری به دریا ریخت.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی گفت: هم اکنون لاشه بارج آسیب دیده به حوضچه‌های پایانه نفتی خارک منتقل شده وکارکنان پایانه های نفتی تخلیه آب از مخازن آن را آغاز کرده اند اما برای تعمیرات اساسی این شناور نیاز به کمک و همکاری داریم.

موسوی افزود: تعداد لوله های گازی واریز شده به دریا 530 شاخه 12 متری اعلام شده است که پس از خارج شدن از عمق دریا به عسلویه منتقل خواهد شد./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.