سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي‌نژاد پيش از عزيمت به پاکستان تاکيد کرد

ضرورت هماهنگي و طراحي خط مشي مشترك اعضاي گروه D8 با توجه به تحولات جهاني

رئيس‌جمهور ضرورت هماهنگي و طراحي خط مشي مشترك اعضاي گروه D8 را با توجه به تحولات اخير جهاني مورد تاكيد قرار داد و اظهار اميدواري كرد كه مذاكرات و همدلي‌هاي اعضاي گروه D8 موجب تصميمات اثر بخش و بزرگي در مناسبات جهاني باشد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز (چهارشنبه) پيش از عزيمت به پاكستان براي شركت در هشتمين اجلاس سران سازمان همكاري 8 كشور در حال توسعه (D8) در بيان اهداف سفر به پاكستان گفت: در اين سفر كه با دعوت رسمي رئيس‌جمهور پاكستان انجام مي‌شود، دو هدف را دنبال خواهيم كرد؛ هدف اول شركت دراجلاس گروه D8 متشكل از 8 كشور بزرگ مسلمان است كه از لحاظ اقتصادي، علمي و فرهنگي قدرتمند و تاثيرگذار هستند.

وي در ادامه افزود: در اجلاس‌هاي قبلي گروه D8 تصميمات خوبي براي توسعه روابط و هماهنگي اعضاي گروه در عرصه بين‌المللي اتخاذ شده و در سالهاي اخير نيز رابطه اعضا به سرعت گسترش يافته است.

احمدي‌نژاد اظهار اميدواري كرد با توجه به تحولات عرصه بين‌المللي و نياز به هماهنگي‌هاي بيشتر خط مشي مشتركي در اجلاس D8 اتخاذ شود تا اعضا با گفتگو و همدلي بيشتر تصميمات اثر بخشي را در مناسبات جهاني بگيرند.

رئيس‌جمهور ديدار و مذاكره با مسئولان پاكستان را از ديگر اهداف اين سفر عنوان كرد با اشاره به روابط بسيار عميق و گسترده ايران و پاكستان گفت: دو کشور در حقيقت در يك حوزه فرهنگي قرار داشته و داراي اعتقادات و نگاه مشتركي هستند.

وي با بيان اينکه امروز جمهوري اسلامي ايران و پاکستان مصمم هستند كه از حداكثر ظرفيت‌ها براي گسترش روابط و توسعه مناسبات استفاده كنند، خاطر نشان كرد: احداث خط لوله گاز، مبادلات تجاري و سرمايه‌گذاري مشترك از جمله مواردي است که در ديدار با مسئولان پاکستان در مورد آنها بحث و گفتگو خواهيم کرد كه اميدوارم موجب انجام توافقات بسيار خوبي براي ايجاد جهش در روابط تهران - اسلام آباد شود.

گفتني است رئيس‌جمهور ظهر امروز (چهارشنبه) با بدرقه محمدرضا رحيمي و ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل، تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترك كرد.

حضور و سخنراني در اجلاس دي 8 ، ملاقات‌هاي جانبي با سران كشورهاي حاضر در اين اجلاس و ديدار و مذاكره با رئيس‌جمهور پاكستان از جمله برنامه‌هاي رئيس‌جمهور در اين سفر است.
انتهاي پيام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.