رئيس جمهور دستاوردهاي سفر به اندونزي و ويتنام را مثبت و موفقيت آميز دانست و گفت: آرمان ملت ايران براي تغيير و اصلاحات اساسي در نظام موجود در جهان به سرعت در حال فراگيري و گسترش است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمود احمدي نژاد شامگاه امروز شنبه پس از بازگشت از سفري چهار روزه به اندونزي و ويتنام در گفت وگو با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد، ضمن تشريح دستاوردهاي اين سفر گفت: روابط جمهوري اسلامي ايران با اندونزي بسيار خوب و رو به گسترش است. اندونزي بعنوان كشوري بزرگ اسلامي نقش مهمي در منطقه و عرصه بين الملل دارد. اين كشور اجلاسي را در خصوص دموكراسي و تاثير فرهنگ هاي بومي در ايجاد آن، بنيانگذاري كرد كه پايه آن مبتني بر نفي نظم موجود در جهان امروز بوده و به دنبال ايجاد يك نظم نوين در جهان است.

وي با تاكيد بر اينكه بنيانهاي مجمع دموكراسي بالي در حقيقت همان حرف ملت ايران بوده و تقريبا همه سخنرانيها و بحث هاي مطرح شده در اين اجلاس در راستاي اصلاحات زير بنايي در نظم موجود جهان است، گفت: برگزاري اين اجلاس نشان مي دهد كه آرمان ملت ايران براي تغيير و اصلاحات اساسي در نظام موجود در جهان به سرعت در حال فراگيري و گسترش است.

رئيس جمهور با اشاره به اينكه در حاشيه پنجمين اجلاس مجمع دموكراسي بالي بطور غير رسمي با مسئولان برخي از كشورهاي شركت كننده در اجلاس ديدارهايي نيز داشتيم، افزود: در گفت وگوهاي انجام شده درباره چگونگي روابط دوجانبه و برخي مسايل و موضوعات بين المللي بحث و تبادل نظر شد.

احمدي نژاد با بيان اينكه موضوع سوريه يكي از محورهاي گفت و گوها با مسئولان كشورهاي شركت كننده در اجلاس دموكراسي بالي بود، تصريح كرد: همگي در اين باره معتقد بودند كه راه حل مناسب و ماندگار در سوريه، تنها ايجاد تفاهم ملي و برگزاري انتخابات آزاد در اين كشور است.

وي با اشاره به اينكه جنگ هرگز راه حل درستي براي رفع معضلات در سوريه نيست، اظهار داشت: در اين گفت وگوها تاكيد شد كه اگر هر كدام از طرفين درگير بخواهند با جنگ به قدرت برسند، نمي توانند امنيت پايدار را در سوريه ايجاد كنند و در همين راستا در گفت وگو هاي انجام شده مقرر گرديد تا در جهت تقويت گروههاي ميانجي گر، براي كمك به ايجاد تفاهم در سوريه تلاش شود.

رئيس جمهور در ادامه با اشاره به دستاوردهاي سفر به كشور ويتنام، گفت: كشور و ملت ويتنام از منظر مقاومت و ايستادگي در برابر اشغالگران و تلاش براي دستيابي به استقلال، آزادي و پيشرفت براي ملت ايران شناخته شده هستند.

احمدي نژاد روابط عميق و عاطفي ميان جمهوري اسلامي ايران و ويتنام را مورد اشاره قرار داد و افزود: مردم و مسئولان ويتنام خود را با ملت ايران در يك سنگر مي دانند و احترام زيادي براي جمهوري اسلامي ايران قايل هستند.

وي با بيان اينكه هر دو كشور به دنبال گسترش روز افزون روابط و توسعه همكاريهاي همه جانبه هستند، تصريح كرد: ايران و ويتنام در خصوص نظم آينده جهان ديدگاه مشترك دارند كه در اين خصوص ملاقاتها و گفت وگوهاي جامع و توافقات خوبي براي گسترش همكاريها ميان دو كشور در بخشهاي مختلف علمي، فناوري، اقتصادي، تجاري، فرهنگي و سياسي صورت گرفت .
انتهای پیام

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار