سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براي اولين بار برگزاري مي‌شود

همایش 'سربازان شیرخوار ارباب' به زبان آذری

اولین همایش 'سربازان شیرخوار ارباب' به زبان آذری برای اولین بار در قم روز جمعه همزمان با هشتمین روز از ماه محّرم، با حضور مادران پیرو حضرت رباب(س) و شیرخوارگان حسینی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ويژه‌نامه محرم باشگاه خبرنگاران، اولین همایش "سربازان شیرخوار ارباب" با حضور مادران و نوزادان شیرخوار در صبح هشتمین روز محرم که به نام سالروز جهانی حضرت علی اصغر(ع) نامگذاری شده، در حسینیه حضرت رقیه(س) برگزار می‌شود.

در این همایش، شاعر برجسته آذری زبان، " صحابعلی آرامش" به شعرخوانی با موضوع حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رباب(س) می پردازد، همچنین مداحان ترک زبان، احوالات و مصایب حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رباب(س) را بیان می‌کنند.

همایش "سربازان شیرخوار ارباب" ساعت 8 صبح روز جمعه سوم آذرماه در حسینیه حضرت رقیه(س) واقع در نیروگاه- انتهای 16متری طفلان مسلم(ع) روبروی مدرسه فردوس برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ مراسم عزاداری در این حسینیه با حضور آذری زبانان از روز اول محرم با تشکیل دسته‌ عزاداری موسوم به ( شاخسى واخسى ) آغاز می‌شود.

 این مراسم طی 10 شب متوالی صورت می‌گیرد و در شب تاسوعا، روز تاسوعا، شب عاشورا و ظهر عاشورا به اوج خود می‌رسد.

همچنین جوانان این حسینیه در روز عاشورا تعزیه خوانی و شبیه خوانی وقایع روز عاشورا را به زبان آذری برای عموم مردم به اجرا در می‌آورند.

انتهای پیام/پ3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.