سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناراحتي هاي كمر و گردن شايعترين علائم كار با رايانه است

ناراحتي هاي كمر و گردن از شايعترين علائم كار با كامپيوتر است و 75 درصد كاربران كامپيوتر به طور هر چند وقت يكبار دچار دردهاي ناحيه كمر ، گردن و شانه مي شوند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ فاطمه صادقي، كارشناس ارگونومي مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي اظهار داشت: نشستن هاي طولاني مدت روي صندلي نامناسب كه حمايت لازم را از كمر انجام نمي دهد، خم كردن سر به عقب، قرار نگرفتن مانيتور در مكان مناسب، خم كردن و بلند كردن مداوم سر براي خواندن برگه اي كه روي ميز قرار دارد و تايپ آن، مي تواند منجر به درد در ناحيه گردن و شانه شود.

فاطمه صادقي افزود: كاربران كامپيوتر براي جلوگيري از دردهاي عضلاني به تناوب از پشت ميز كامپيوتر برخاسته، كمي استراحت كنند و با نرمش هاي خيلي ساده، گردن، بازو، مچ دست و پاها را حركت دهند.

وي تصريح كرد: استفاده از ميز مخصوص كه داراي عرض و ارتفاع استاندارد باشد، استفاده از صندلي مخصوص كامپيوتر كه ارتفاع آن طوري تنظيم شود كه ستون فقرات كاربر را آزار ندهد، استفاده از زيرپايي براي جلوگيري از بي حسي پا مي تواند از دردهاي عضلاني پيشگيري كند. /ح
برچسب ها: کمردرد ، گردن ، رایانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.