سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس سازمان دامپزشکي کشور:

صادرات فرآورده هاي دامي سالانه حدود يک ميليارد دلار است

سالانه حدود يک ميليارد دلار فرآورده هاي دامي با مجوز بهداشتي توسط سازمان دامپزشکي کشور صادر مي شود.

سيد محسن دستور رئيس سازمان دامپزشکي کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه صادرات فرآورده هاي دامي سالانه حدود يک ميليارد دلار است افزود: کالاها و فرآورده هاي دامي متنوعي نظير پوست، روده، دارو و... از حوزه دامپزشکي صادر مي شود که اکثر اين صادرات به کشورهاي آسياي ميانه و اتحاديه اروپا صورت مي گيرد.

وي با اشاره به اينکه اين کالاها از نظر بهداشتي در سطح قابل قبولي است و به کشورهايي صادر مي شود که براي واردات شاخص هاي بهداشتي بالايي را در نظر مي  گيرند.

دستور از سرمايه گذاري بالايي در زمينه دام، صنايع وابسته، کارخانجات و مواد دارويي خبر داد و گفت: بايد شرايط توليد را به نحوي آماده کنيم که همه محصولات قابليت صادرات را داشته باشند.

رئيس سازمان دامپزشکي کشور حضور کشورهاي مختلف و دامپزشکان مختصص در اجلاس کميسيون منطقه اي آسيا و اقيانوسيه سازمان جهاني بهداشت دام OIE را امتياز خوبي براي کشور دانست و اظهار داشت: برگزاري اجلاس هاي منطقه اي در زمينه تبادلات و همکاري هاي فني و علمي در زمينه دامپزشکي رابطه نزديکي را بين دامپزشکان ايراني و خارجي ايجاد مي کند.

اين در حالي است که اين ارتباط بين ايران و بسياري از کشورها نظير استراليا و نيوزلند وجود دارد به طوري که پروتکل بهداشتي يا قبلا با اين کشورها منعقد شده يا در دست تهيه است.

دستور حجم صادرات فرآورده هاي دامي در طول سال را قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد: توليد فرآورده هاي دامي بايد طبق معيارهاي مورد نظر براي صادرات باشد./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.