سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمتیه برنامه ریزی "بزرگداشت دویستمین سال ورود صنعت چاپ به ایران" تشکیل جلسه داد

کمتیه برنامه ریزی "بزرگداشت دویستمین سال ورود صنعت چاپ به ایران" صبح امروز سه‌شنبه 23 آبان‌ماه تشکیل جلسه داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیستمین دوره هفته کتاب؛ داریوش رضوانی در این نشست، اظهار کرد: یکی از فرصت‎های خوبی که وجود دارد و شاید دستگاه‌های دیگر از آن بی بهره باشند، تعامل میان بحش خصوصی و دولتی است.



وی افزود: خوشبختانه حوزه چاپ تعامل خوبی را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و همین اندازه که ما بخش خصوصی را بیشتر از کارکنان خود در این جا می‌بینیم، ارزشمند است.
رضوانی هم‌چنین تصریح کرد: اهمیت حوزه فرهنگ به تکثر آراء است و اگر این نباشد، ما یک حوزه بسته را شاهد خواهیم بود که تعاملی در آن رخ نمی‌دهد. ویژگی حوزه فرهنگ تضارب آرا و اندیشه است.
در ادامه یوسف افراش گزارشی از روند برگزاری بزرگداشت دویستمین سال ورود صنعت چاپ به ایران ارائه کرد و گفت: برگزاری این بزرگداشت را در سرتاسر کشور و به همه استان‌ها اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و از تشکل‌های چاپ درخواست داریم، اعضای خود را به صورت ویژه به این برنامه دعوت کنند.
وی افزود: هم‌چنین برنامه‌ای برای تجلیل از پیشکسوتان تدارک دیده‌ایم که طی آن 3 نفر از تهران، 1 نفر از اصفهان، 1 نفر از آذربایجان غربی، 1 نفر از خراسان، 1 نفر از قم، 1 نفر از قزوین تقدیر می‌شوند.
افراش هم‌چنین از تقدیر یک کارآفرین و برگزیدگان جشنواره چاپ خبر داد و گفت: پخش تیزر از تلویزیون، کلیپ درباره صنعت چاپ، قرائت بیانیه‌ای از سوی بخش خصوصی، برنامه ویژه ماه محرم را در کنار سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست معاونت امور فرهنگی، از جمله برنامه‌های بزرگداشت دویستمین سال ورود صنعت چاپ به ایران است.
بنابراين گزارش؛، مراسم بزرگداشت دويستمين سال ورود صنعت چاپ به ايران با تجليل از پيشكسوتان حوزه صنعت چاپ، معرفي و تقدير از برگزيدگان يازدهمين دوره مسابقات صعت چاپ، ارائه آثار منتخب چاپي به صورت نمايشگاهي روز پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.  
همچنين؛ اين مراسم قرار بود به همت دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شهريورماه سال جاري و هم‌‍زمان با روز صنعت چاپ برگزار شود كه به دليل هم‌‍زماني اجلاس سران جنبش عدم تعهد، به بيستمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران موكول شد.
گفتني است؛  مراسم بزرگداشت دويستمين سال ورود صنعت چاپ به ايران ساعت 15 روز پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه با حضور سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، علي اسماعيلي سرپرست معاونت امور فرهنگي، مسئولان كشوري و جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در تالار وحدت برگزار خواهد شد. /ص
برچسب ها: میراث ، هفته کتاب ، ادبیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.