ما هنوز با توجه به وجود باوري با مضمون جدايي علم از قرآن در ميان افراد فعال در اين حوزه به باب علم قرآن نرسيديم.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم اختتاميه نوزدهمين دوره جشنواره كتاب سال دانشجويي، حجت الاسلام و المسلمين تقوي، رئيس سازمان فعاليت هاي قرآني جهاد دانشگاهي با اشاره به اينكه هم اكنون نگرشي با مضمون جدايي علم از قرآن بر جامعه حاكم شده، افزود: متاسفانه در حال حاضر چنين نگرشي بر جامعه حاكم شده و از نتايج آن مي‌توان به وارد شدن آسيب هاي زيادي به علوم دانشگاهي و نبردن بهره كافي و رواني از قرآن اشاره كرد.
وي گفت: خوب است كه اين دعوا به آشتي ميان علم و قرآن منجر شود تا همه را بتوان به نوعي زير پرچم قرآن دانست.
رئيس سازمان فعاليت هاي قرآني جهاد دانشگاهي به روايت احاديثي از حضرت علي (ع) پرداخته و گفت: قرآن چيزي كه انسان را به نهايت غنا رسانده و پس از قرآن فقري وجود ندارد.
وي اظهار داشت: بنابراين هر چه بشر به آن نياز دارد در قرآن است و برخي از علماي ما به گونه اي علوم ديني را  تعريف مي‌كنند كه تمامي علوم در آن ديده مي شود و ايمان درك و تحليل و تشخيص انسان را قضاوت مي‌كند.
فراهم كردن زمينه هايي براي تسهيل آثار چاپ دانشجويي، ضامن رونق جشنواره است.
محمد سلگي، رئيس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي در ادامه اين مراسم به ضرورت برداشت قدم هايي براي رونق دبيرخانه و جشنواره كتاب سال دانشجويي اشاره كرد و افزود: از راهكارهاي اين امر مي توان به فراهم كردن زمينه هايي براي تسهيل چاپ آثار دانشجويان برگزيده تبديل پايان نامه ها به كتاب، خلاصه كردن كتاب ها تحت عنوان كتاب دانشجو و توزيع آن در سطح دانشگاهها و معرفي هفتگي و ماهانه تازه هاي نشر در دانشگاهها اشاره كرد.
گفتني است لحظاتي پيش وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به مراسم اختتاميه نوزدهمين دوره جشنواره كتاب سال دانشجويي آمد./ي2
برچسب ها: کتاب سال ، دانشجویی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار